Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud synkar inte anteckningar och vissa har raderats

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-11-20 21:13

- Jag har:
iphone 11, ny -iOS 13.2.3
ipad pro (2018) -iOS 13.1.3
MacBook Pro (2015) -MacOS 10.14.6

Har nyligen uppdaterad min iphone & ipad. Väntar med Catalina på datorn av flera skäl.

Har flera allvarliga problem med icloud, framförallt med anteckningar, detta har hänt i anteckningar sista dagarna:

1 - Under en anteckning hade jag lagt 5 underanteckningar, alla dessa 5 låg idag plötslig i "senast raderade".

2 - I morse såg jag att anteckningarna på ipad inte hade fått in ändringar jag gjort på datorn igår

3 - På kvällen går nu anteckningar inte alls att starta på ipad:en, den gör ett försök men efter 1/2 sekund kraschar den. Omstart hjälper inte.

----
Vad kan jag jag göra?

Går det ens att se hur saker såg ut för t.ex. 2 dygn sen så jag kan jämföra om något mer försvunnit - jag har nästan "hela livet" i anteckningar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-11-20 21:50
Ursprungligen av RobertK:

3 - På kvällen går nu anteckningar inte alls att starta på ipad:en, den gör ett försök men efter 1/2 sekund kraschar den. Omstart hjälper inte.[/b]

Tillägg:
Uppdaterade nu ipad:en till 13.2.3 - då funkar anteckningar.

Ursprungligen av RobertK:

Tillägg:
Uppdaterade nu ipad:en till 13.2.3 - då funkar anteckningar.

Jag har förutom iCloud även sync till G-mail. Funkar bra. Senaste ändringen kommer då som märkt anteckning (notes). Vid backup på iTunes måste man markera kryptering för att få med Anteckningar.
Skönt att du fått ordning på det ?

1
Bevaka tråden