Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sudio tolv problem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sudio tolv problem!
Hej allesammans!

Jag har lite problem med min sambos sudio tolv som jag köpte till henne för ett par veckor sedan! Problemet uppstod tidigare idag när hon pratade med sin kompis i telefon så slutade de helt plötsligt att fungera (hon varken hörde eller blev hörd). Så jag har nu under dagen försökt fixa med dem så de fungerar igen men har inte lyckats och vänder mig därför hit för att höra om det är någon som har något tips. Lyssna på ljudbok och spotify osv fungerar som vanligt vilket gör det hela ännu konstigare i mina ögon. Problemet verkar specifikt vara när man försöker prata i telefon med dem.

Det jag testat hittills är.

- Uppdaterad hennes telefon till senaste uppdateringen (iPhone 7 är telefonen det gäller förresten)
- "Glömt" enheten och parkopplat den igen.
- Startat om telefonen.
- Fabriksåterställt lurarna och parkopplat med telefon igen enligt sudios hemsida.
- Testat att ansluta hennes gamla bluetooth hörlurar och då fungerar allting som vanligt.

Direkt när jag återställt så hör man ringsignalen i luren men när man svarar så varken hör man eller hörs, ringer man en andra gång så hörs ringsignalen i luren i en sekund innan den försvinner.

Jag har testat och kopplat hörlurarna till min telefon och då funkar allting precis som vanligt. Jag är minst sagt lite förbryllad och vet inte riktigt hur jag ska gå vidare. Är det någon som har något tips att dela med sig av?!

Mvh Mattias

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-01-02 11:33

Jag skulle testa att Återställa nätverksinställningarna (osäker dock om BT ligger med här), om inte det hjälper Återställa hela telefonen.

Ursprungligen av kenjon:

Jag skulle testa att Återställa nätverksinställningarna (osäker dock om BT ligger med här), om inte det hjälper Återställa hela telefonen.

Tack för svaret. Lyckades få det att fungera efter ett par återställningar! Räckte inte med nätverksinställningar utan var tvungen att nollställa alla inställningar!

1
Bevaka tråden