Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic x till ny dator

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har Logic x installerad på 2 datorer, en iMac från 2010 samt en Macbook.. Nu ska jag snart köpa ny iMac och installera Logic x på den men behålla Macbookens Logic, man kan ju ha den installerad på 2 enheter. Hur gör jag? Ska jag avinstallera Logic på gamla iMacen innan jag installerar Logic i nya? Jag vill inte använda flyttassistenten eftersom jag tänker bara ta in de viktigaste filerna i den nya så den blir så ren som möjligt.
Staffan

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-02 16:31

Alltså det är inte Windows vi pratar om nu utan spelar ingen roll prestandamässigt om du använder Flyttassistenten.
Du kan själv välja vilka filer du vill föra över och innan du gör det så kan du ju rensa datorn från onödiga program.
Min erfarenhet är att det spelar ingen roll prestandamässigt att göra som du säger.
Har en MacBook Pro 13" mid 2014 som kör Catalina och har uppdaterat/uppgraderat macOS ända sen jag fick den.
I testsyfte rensade jag den och la in en ren version av Catalina men inte blev det någon skillnad i prestanda

Gör en så exakt kopia som möjligt så slipper du installera om alla pluggar etc.

Vad jag menar är hur det blir med licensen på Logic, man har ju rätt till att ha den på 2 datorer vilket jag har. Om jag nu köper en ny och tar hem Logic till den har jag ju Logic på 3 datorer?? Måste jag inte avinstallera Logic på en av datorerna innan jag installerar Logic på den nya?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Gör en så exakt kopia som möjligt så slipper du installera om alla pluggar etc.

Ja det är det bästa men vad jag menar är hur det blir med licensen på Logic, man har ju rätt till att ha den på 2 datorer vilket jag har. Om jag nu köper en ny och tar hem Logic till den har jag ju Logic på 3 datorer?? Åtminstone ett tag till jag vunnit blåsa ur en av de gamla. Måste jag inte avinstallera Logic på en av datorerna innan jag installerar Logic på den nya?

Har du din licens från disk? Har du köpt via App Store så ska det inte finnas någon gräns på hur många datorer du kan installera det på. Sen är det nog inte heller något som sätter stopp för en tredje dator, endast att du i sådana fall bryter mot villkoren.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-02-02 21:43

För appar från Mac App Store räcker det att man är inloggad med samma Apple-ID, sedan kan och får man som privatperson installera det på alla sina macar.
https://support.apple.com/HT202752

Ursprungligen av barbapappa_86:

Har du din licens från disk? Har du köpt via App Store så ska det inte finnas någon gräns på hur många datorer du kan installera det på. Sen är det nog inte heller något som sätter stopp för en tredje dator, endast att du i sådana fall bryter mot villkoren.

Jag har köpt från App Store. Men då vet jag! Tack för svar!

Ursprungligen av IngoX:

För appar från Mac App Store räcker det att man är inloggad med samma Apple-ID, sedan kan och får man som privatperson installera det på alla sina macar.
https://support.apple.com/HT202752

Tack för svar och länk!

1
Bevaka tråden