Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Facory reset iPhone SE

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-03-12 17:39

Hej! Känns som frågan borde vara besvarad tusen gånger om men jag lyckas inte hitta något vettigt som fungerar.

Min iPhone SE har inte velat uppdatera sig (via iTunes) de senaste månaderna. När jag klickat på uppdatera eller återskapa så händer inget. Startade den i recovery mode och då gick uppdateringen igång men nu fastnar den istället hela tiden under uppdateringen med följande felmeddelande: "iPhone-enheten 'iPhone' kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (10)."

Har senaste iTunes för mitt mac os (High Sierra) och har testat med olika kablar, även försökt att starta om allt ett antal gånger. Finns det någon räddning eller är det bara att kasta telefonen?

Det kanske bara funkar med nya Finder i Catalina, som har tagit över rollen från Itunes? Lika barn leka bäst, typ.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-03-12 18:44
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-03-13 17:16

Ja? Har redan gått igenom det där. Det står att man ska kontakta apple suporten och den har såklart gått ut eftersom telefonen är äldre än ett år.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-03-13 17:20
Ursprungligen av Zeugma:

Det kanske bara funkar med nya Finder i Catalina, som har tagit över rollen från Itunes? Lika barn leka bäst, typ.

Så kan det vara kanske. Min dator kan dock bara köra High Sierra så måste isf köpa ny dator för att kunna använda telefonen.

Lämnade in den på en mobilservice butik och fick den fixad för 350kr. Vore intressant att veta vilken info de (och Apples support) sitter på som inte verkar gå att hitta på nätet. Han sa att han först testat återställa med iTunes och att det inte fungerade och att han då kört ett "specialprogram" som kunde återställa telefonen.

1
Bevaka tråden