Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guide: Gör köket lite mysigare med Philips Hue

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tycker ni att den otrevliga lysrörsbelysningen i köket är allt annat en mysig? Vi testar att piffa upp köket med hjälp av Philips Hue.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2020-03-17 20:52

Bra video det blev ju riktigt snyggt.

Följdfråga Kan man styra samma lampor med två brytare/dimmerpuckar som med traditionell trappbrytare?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-03-18 08:30

Enligt min mening så ska i alla fall Hue Lightstrip, säkerligen övriga tillverkares också, inte sitta exponerad för ögat utan ska gömmas bakom en list eller dylikt. Riktigt fult när den är så synlig och låter sitt ljus strömma ut på det sättet. Hade det varit jag så hade jag försökt sätta den innanför den befintliga mojängen som fanns över diskbänken, alternativt sätta upp någon list eller liknande utanför som dolde LightStrip.

Ursprungligen av Marco:

Bra video det blev ju riktigt snyggt.

Följdfråga Kan man styra samma lampor med två brytare/dimmerpuckar som med traditionell trappbrytare?

Bör inte vara några som helst problem.

Ursprungligen av Marco:

Bra video det blev ju riktigt snyggt.

Följdfråga Kan man styra samma lampor med två brytare/dimmerpuckar som med traditionell trappbrytare?

Hej, tack så mycket!
Ja du kan välja att styra fler lampor med denna switch.

Ursprungligen av zinned:

Enligt min mening så ska i alla fall Hue Lightstrip, säkerligen övriga tillverkares också, inte sitta exponerad för ögat utan ska gömmas bakom en list eller dylikt. Riktigt fult när den är så synlig och låter sitt ljus strömma ut på det sättet. Hade det varit jag så hade jag försökt sätta den innanför den befintliga mojängen som fanns över diskbänken, alternativt sätta upp någon list eller liknande utanför som dolde LightStrip.

Bör inte vara några som helst problem.

Hej, valet av placering var för att de är trångt under. Men de bör gå att lösa med en list i framkant, tack för tips.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2020-03-18 17:10
Ursprungligen av severyd:

Hej, tack så mycket!
Ja du kan välja att styra fler lampor med denna switch.

Okej men tänkte tvärtom. Kan man styra samma lampor med flera switchar. T.ex en switch under överskåpet och en på väggen som styr samma lampa/lampor.

Ursprungligen av Marco:

Okej men tänkte tvärtom. Kan man styra samma lampor med flera switchar. T.ex en switch under överskåpet och en på väggen som styr samma lampa/lampor.

Det kan man göra.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-03-20 12:57
Ursprungligen av Marco:

Okej men tänkte tvärtom. Kan man styra samma lampor med flera switchar. T.ex en switch under överskåpet och en på väggen som styr samma lampa/lampor.

Det var ju precis detta jag efter din fråga svarade dig på i inlägg #4.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2020-03-20 13:20
Ursprungligen av zinned:

Det var ju precis detta jag efter din fråga svarade dig på i inlägg #4.

Missade det svaret. Sorry. Tack till båda två för svaren.

1
Bevaka tråden