Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Ny Apple TV kan lanseras inom kort

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-05-20 14:18
Ursprungligen av The Real Viking:

[...] även om majoriteten inte har dessa två problemet. Det hela drar ner helhetsintrycket av fjärrens byggkvalitet ger Apple dålig PR.

Detta. Exakt detta.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2020-05-20 16:56
Ursprungligen av zinned:

Självklart, men så är det ju alltid. Upplever tillräckligt många att den inte fungerar bra så existerar ju dock ett problem.

När inte fjärren gör det den ska med korrekt input så är den de facto dålig, åtminstone inte tillräckligt bra för att tillhöra en premiumprodukt som detta.

Fast den fungerar jättebra. Och jag tror vi är fler som tycker så. Annars skulle den inte hängt med så länge.

Som jag ser det så är det lite tufft bland vissa att beklaga sig över Apples produkter. Och dessa får igång andra. Jag säger inte att dina, och andras i denna tråd, upplevda problem inte existerar, men jag tror inte de beror på en felaktigt designad/tillverkad produkt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-05-22 08:37
Ursprungligen av MatsOlov:

Fast den fungerar jättebra. Och jag tror vi är fler som tycker så. Annars skulle den inte hängt med så länge.

Som jag ser det så är det lite tufft bland vissa att beklaga sig över Apples produkter. Och dessa får igång andra. Jag säger inte att dina, och andras i denna tråd, upplevda problem inte existerar, men jag tror inte de beror på en felaktigt designad/tillverkad produkt.

Eftersom yttre hantering inte har någon påverkan när det handlar om en end user som vet hur man ska använda produkten, då innebär det att produkten inte är optimal. Jag säger inte att den är kass men jag säger att jag vet hur jag ska använda den men trots detta så slirar den ibland/ofta. Det händer på tok för ofta för att tillåtas för en Apple-produkt och tillika premiumprodukt, enligt mig.

Självklart upplever inte alla detta, precis som problem med andra tekniska produkter. Jag upplevde t ex inte Antenna Gate när det var aktuellt, innebar det att produkten då inte var felaktigt designad? Nej, Apple tog det till sig och gjorde modifieringar då många upplevde problem. Samma här, jag förstår konstruktionen och hanteringen men det bör göras bättre.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2020-05-25 06:49
Ursprungligen av zinned:

Eftersom yttre hantering inte har någon påverkan när det handlar om en end user som vet hur man ska använda produkten, då innebär det att produkten inte är optimal. Jag säger inte att den är kass men jag säger att jag vet hur jag ska använda den men trots detta så slirar den ibland/ofta. Det händer på tok för ofta för att tillåtas för en Apple-produkt och tillika premiumprodukt, enligt mig.

Självklart upplever inte alla detta, precis som problem med andra tekniska produkter. Jag upplevde t ex inte Antenna Gate när det var aktuellt, innebar det att produkten då inte var felaktigt designad? Nej, Apple tog det till sig och gjorde modifieringar då många upplevde problem. Samma här, jag förstår konstruktionen och hanteringen men det bör göras bättre.

Nu motsäger du dig själv. Du påstår att du använder den rätt men det fungerar dåligt och då är produkten dåligt designad och bör göras bättre. Trots att andra hävdar motsatsen.

Att jämföra med antennproblematiken, haltar eftersom det finns fler fall där påstådda fel varit handhavande och inte design/teknik. Och, som jag skrev tidigare, fjärren har hängt med några år utan att få några större förändringar.

Jag har jobbat med support under många år och min erfarenhet är att en allt för betydande dela av problem kan härröras till användarnas sätt att använda produkterna.

Detta får bli mitt sista inlägg här.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-05-25 09:01
Ursprungligen av MatsOlov:

Nu motsäger du dig själv. Du påstår att du använder den rätt men det fungerar dåligt och då är produkten dåligt designad och bör göras bättre. Trots att andra hävdar motsatsen.

Nej, jag säger inte emot mig själv. Inte ens det du skriver är något som visar på att jag skulle säga emot mig själv.

Vem är "andra"?

Ursprungligen av MatsOlov:

Att jämföra med antennproblematiken, haltar eftersom det finns fler fall där påstådda fel varit handhavande och inte design/teknik. Och, som jag skrev tidigare, fjärren har hängt med några år utan att få några större förändringar.

Ja, den har hängt med länge men det gör inte att den är perfekt. Där finns mycket att jobba med och hade du bemödat dig med att undersöka det bl a jag påstår här så hade du sett detta.

Ursprungligen av MatsOlov:

Jag har jobbat med support under många år och min erfarenhet är att en allt för betydande dela av problem kan härröras till användarnas sätt att använda produkterna.

Detta får bli mitt sista inlägg här.

Jag har jobbat med support de senaste 25 åren och gör det fortfarande. Jag vet mycket väl att användarmönster oftast är orsaken till problem. Vad du dok fortfarande inte har fattat här är att man inte ges möjligheten att göra fel i detta fallet. Man kan bara göra på ett sätt och när det inte fungerar så är det produkten som inte lirar som den ska.

Jag har liknande problem som dig zinned. Har haft ATV4 sen release och den strulade aldrig i början, men har börjat få samma fenomen som du beskriver. Vet inte om det beror på fjärrkontrollen eller själva ATV’n. Ofta går det över på några sekunder så man hinner inte ta upp mobilen och prova med den fjärrkontrollen.
Om det är så att hårdvaran i ATV’n börjar bli slö efter alla uppdateringar så kanske en ny version hade kunnat råda bot på problemet men det verkar komma på ATV4K också, och den är ju snabbare så det talar för att det är ett annat problem.

Bevaka tråden