Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plex hittar inte musiken på min NAS

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2020-05-18 10:41

Försöker få Plex att fungera på min Sonology.
Jag följer installationsguiden när jag installerar Plex och väljer i vilken mapp musiken finns lagrad.
Men trots att det finns filer i mappen som jag länkar till så hittar den inte filerna. Har provat med .aac, .alac och .wav. Plex ska stödja samtliga format. Men när jag kikar i mitt Plex-bibliotek syns inte en enda låt till.

Förslag mottages tacksamt!

(Valde att skapa en egen tråd trots att det finns en aktuell då jag inte vill kidnappa den)

Edit: Plex har givetvis behörighet att både läsa och skriva till musikmappen på nasen.

Senast redigerat 2020-05-18 10:57
  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-05-18 14:51

Och du har valt rätt agent när du skapade biblioteket?

  • Medlem
  • 2020-05-18 20:20

Jag har ingen aning om vad som var fel. Verkligen ingen aning. Det slutade i alla fall med att jag avinstallerade Plex och laddade ner programmet direkt ifrån deras hemsida istället från Synology. Och nu fungerar det.
Kanske är det bara tillfälligt?

Senast redigerat 2020-05-18 22:06
  • Medlem
  • Riga
  • 2020-05-18 22:16
Ursprungligen av Dalle:

Jag har ingen aning om vad som var fel. Verkligen ingen aning. Det slutade i alla fall med att jag avinstallerade Plex och laddade ner programmet direkt ifrån deras hemsida istället från Synology. Och nu fungerar det.
Kanske är det bara tillfälligt?

Kan inte svara exakt vilket fel det kunde varit, men gissar att det var pga gammal version. Programversionen som finns på deras hemsida är mycket nyare version jämfört med Package Center. Tror detta är för att det tar lång tid att få godkänt att distribuera en ny version via package center och innan den har fått godkänt har flera nya versioner av Plex redan släppts på hemsidan.

  • Medlem
  • 2020-05-18 22:41
Ursprungligen av voerot:

Kan inte svara exakt vilket fel det kunde varit, men gissar att det var pga gammal version. Programversionen som finns på deras hemsida är mycket nyare version jämfört med Package Center. Tror detta är för att det tar lång tid att få godkänt att distribuera en ny version via package center och innan den har fått godkänt har flera nya versioner av Plex redan släppts på hemsidan.

Hur gör man vid framtida uppdateringar om man väljer att ladda ner dessa från hemsidan? Måste man installera om hela appen på nytt då? Jag hittar ingen knapp för manuell uppdatering i package center?

  • Medlem
  • Riga
  • 2020-05-18 22:47
Ursprungligen av Dalle:

Hur gör man vid framtida uppdateringar om man väljer att ladda ner dessa från hemsidan? Måste man installera om hela appen på nytt då? Jag hittar ingen knapp för manuell uppdatering i package center?

Du väljer manuell installering, precis som om du skulle installera på nytt. Men när du väljer filen till senaste versionen av ett package som redan är installerat så känner den av det automatiskt och gör bara en uppdatering. Alla inställningar etc. finns kvar. Du kan bekräfta detta efter du valt vilken fil du vill installera så står det även att den vill göra en uppdatering och inte en nyinstallation.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-05-19 10:47

Jag surfar till min PLEX Server med port 32400, då ser jag direkt om det finns en uppdatering.
Jag kör dock inte på Synology, om det är någon skillnad.
Klickar på Inställningsikonen högst upp till höger, och sedan Allmänt i vänsterkolumnen.

1
Bevaka tråden