Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nattens iOS-uppdatering dödade mitt GSM-nät

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan vara värt att vänta några dagar med att uppdatera till 13.15.1. Vid samtal är allt tyst som i graven, både för mig och motringaren.

Bara jag, eller någon mer?

Sitter med en iPhone 7.

Ursprungligen av carlsson:

Kan vara värt att vänta några dagar med att uppdatera till 13.15.1. Vid samtal är allt tyst som i graven, både för mig och motringaren.

Bara jag, eller någon mer?

Sitter med en iPhone 7.

Om du avser IOS 13.5.1 så kom versionen den 1 juni och min SE funkar som den ska. Jag har ingen nyare uppdatering som väntar.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-06-11 12:58

Det är du nog ganska ensam om, 13.15.1 har ju varit ute länge (en vecka?) nu så det borde vi hört talas om.

Aha, då är det jag som missat den. Uppmärksammade uppdateringen först i morse så jag trodde att den var ny.

Hur som helst så är min telefon helt fuckad. Blir en återställning....

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2020-06-11 16:46

Min mamma har fått samma problem utan att uppdatera något. Är det vimla? Misstänkte strul på nätet så tänkte kika igen ikväll på hennes telefon.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-06-11 16:58
Ursprungligen av Json_81:

Min mamma har fått samma problem utan att uppdatera något. Är det vimla? Misstänkte strul på nätet så tänkte kika igen ikväll på hennes telefon.

Har hon bytt till Vimla 2.0?
https://faq.vimla.se/hc/sv/categories/3600001...

Utan att jag hann göra något, så funkar den igen. Mystiskt.

Verkar ha varit stora problem i mobilnätet idag, jag har (senare) pratat med flera i olika städer som inte kunde ringa i förmiddags. Telia verkar ha funkat. Men, någon av Tre/Hallon eller Telenor/Vimla har haft problem, i varje fall i västra Sverige (Göteborg, Borås, Uddevalla). När jag sökte driftstatus vid lunchtid hade dock inga operatörer offentliga problem...

Jag har Vimla, så det låter ju sannolikt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-06-11 18:41

Vimla håller på och byter teknik och migrerar till nya plattformen "Vimla 2.0".
https://forumet.vimla.se/vimla-2-0-33/vimla-2...

Förhoppningsvis blir allt bättre när det är klart.

Ursprungligen av iSweden:

Vimla håller på och byter teknik...

Om de fortfarande håller på, så har det varit en väldigt lång övergång. Forumtråden du länkar till är 1,5 år gammal. ?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-06-11 20:58
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Om de fortfarande håller på, så har det varit en väldigt lång övergång. Forumtråden du länkar till är 1,5 år gammal. ?

Dom håller på fortfarande. Jag fick mitt Vimla 2.0 SIM-kort för två veckor sedan och sen besked om att jag skulle börja använda det några dagar senare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-06-11 22:12
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Om de fortfarande håller på, så har det varit en väldigt lång övergång. Forumtråden du länkar till är 1,5 år gammal. ?

Ja, de håller fortfarande på. Annars hade jag inte skrivit något. Och den forum-posten är den mest tekniska jag funnit. Håll till god med godiset.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2020-06-12 13:47
Ursprungligen av iSweden:

Ja, för en vecka sen eller så.
Det började tydligen fungera som vanligt igen senare på dagen.

1
Bevaka tråden