Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktiveringslås

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min granne köpte en telefon till sin son på swappie
Grabben har glömt sin lösenkod och lite klumpig som han är har han stavat fel på sitt namn på den gmail adress han skapade till ICloud. Så hur fan gör man nu?? Kan de höra av sig till swappie eller är det bara att kasta??

Återställa och göra om?

Hur då? Jag försökte men jag kommer till en skärm som säger att telefonen är aktiveringslåst och att man måste logga in. Det är kruxet eftersom grabben inte vet vad som blev fel i den mailadress han skapade till Apple-id’t

Ursprungligen av barbapappa_86:

Återställa och göra om?

Ursprungligen av Mac Jonson:

Hur då? Jag försökte men jag kommer till en skärm som säger att telefonen är aktiveringslåst och att man måste logga in. Det är kruxet eftersom grabben inte vet vad som blev fel i den mailadress han skapade till Apple-id’t

Då fattar jag. Det är kört om han inte kommer ihåg mailadressen. Angavs inget telefonnummer eller sekundär mailadress?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-06-15 09:03

Och det finns inga andra IDuppgifter hos Apple, t ex kreditkort? Man kan få Återställning på typ tre dagar, men man måste ju kunna verifiera sej på något sätt.

De har tagit en bild på imei nr på kvitto samt telefon hoppas det hjälper. Sen har jag sagt att föräldrarna måste vara med och se till att det blir rätt. Man kan inte släppa det till en ivrig tonåring ?

Ursprungligen av kenjon:

Och det finns inga andra IDuppgifter hos Apple, t ex kreditkort? Man kan få Återställning på typ tre dagar, men man måste ju kunna verifiera sej på något sätt.

Ursprungligen av Mac Jonson:

De har tagit en bild på imei nr på kvitto samt telefon hoppas det hjälper. Sen har jag sagt att föräldrarna måste vara med och se till att det blir rätt. Man kan inte släppa det till en ivrig tonåring ?

Helt riktigt, det ansvaret faller på dem, om de måste köpa en ny. ??

1
Bevaka tråden