Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 12 Pro Max kanske blir den enda modellen med LiDAR

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den senaste CAD-designen förbryllar Twitter-profilerna och EverythingApplePro misstänker att bara Apples största iPhone kommer att få en LiDAR-sensor.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-06-20 14:54

Nu känns just den där funktionen väldigt nischad. Men jag trodde att introduktionen av Pro på iPhone innebar att de skulle följas åt i funktion.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2020-06-20 16:53

Jag väntar på kul appar till min iPad Pro som använder Lidar, testade snabbt en som heter Roomscan Lidar men var inte så imponerad

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-06-21 11:19
Ursprungligen av mattiL:

Jag väntar på kul appar till min iPad Pro som använder Lidar, testade snabbt en som heter Roomscan Lidar men var inte så imponerad

Det är exakt det där som gör att jag inte får panik om min nästa telefon inte har Lidar. Få, och absolut inte jag, som har någon användning av det idag. OM några år kanske, men då finns det i "alla" telefoner.

Ursprungligen av mattiL:

Jag väntar på kul appar till min iPad Pro som använder Lidar, testade snabbt en som heter Roomscan Lidar men var inte så imponerad

Det brukar ta flera år innan man får kläm med ny teknik som Lidar: man kommer på man kan använda den praktiskt, hur man ska omvandla Lidardata till användbart. I framtiden när man har fått lite mer data, tror jag att det kan utmynna till något riktigt bra. Nu måste ingenjörerna och programmerarna på ”klämma och prova” lite - så småningom kläcks lite fler idéer.

Personligen hoppas jag att iPhone Pro 12 och iPhone Pro 12 Max får samma ”feature” så att modellerna hänger ihop, dvs samma finesser men olika storlekar. De som spår har haft fel förut och Apple har tidigare medveten gett falsk information till en mycket begränsad antal anställa för att lista ut vem som läcker från Apple.

1
Bevaka tråden