Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mesh/ Extender automatiska uppdateringar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Överväger mesh/ extender. Har tittat på Stromg 1610 som verkar ok för mina behov. När jag frågade om uppdateringar så sker detta automatiskt. Bra att man har senaste men om de har tillgång till enheten så kanske andra illasinnade typer också har det, eller?
Eller är det det praxis med automatiska uppdateringar?

För att uppdatera sin mjukvara så behöver de access till internet, eller vad menar du?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2020-07-13 16:55

Jag skulle anta att det är enheten som initierar uppdateringen. M.a.o. enheten har en lite programloop som nån gång i veckan eller så anropar en specifik IP-adress och frågar om senaste versionsnumret etc. Det är inget som någon kan komma åt utifrån.

Ursprungligen av Gunnar B:

Jag skulle anta att det är enheten som initierar uppdateringen. M.a.o. enheten har en lite programloop som nån gång i veckan eller så anropar en specifik IP-adress och frågar om senaste versionsnumret etc. Det är inget som någon kan komma åt utifrån.

Tack. Verkar vettigt

Ursprungligen av barbapappa_86:

För att uppdatera sin mjukvara så behöver de access till internet, eller vad menar du?

Jo, men tänkte att om det gick att nå enheten utifrån så är det en säkerhetsrisk. Men har fått svar av Gunnar B

Ursprungligen av Snoopy:

Jo, men tänkte att om det gick att nå enheten utifrån så är det en säkerhetsrisk. Men har fått svar av Gunnar B

Då skulle jag vara mer orolig för WPA/2

Ursprungligen av barbapappa_86:

Då skulle jag vara mer orolig för WPA/2

Ångest är min arvedel. Undrar om Pär Lagerkvist syftade på nätsäkerhet

1
Bevaka tråden