Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Justera hastighet för film - iMovie i mobilen

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Måste justera hastigheten på en film men hittar inte denna funktion för iMovie för mobilen. Den har jag använt förut är jag säker på. Har dom tagit bort den? Har startat iMovie direkt i från appen bilder.
https://support.apple.com/sv-se/HT210430

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-07-28 12:20
Ursprungligen av calinou:

Måste justera hastigheten på en film men hittar inte denna funktion för iMovie för mobilen. Den har jag använt förut är jag säker på. Har dom tagit bort den? Har startat iMovie direkt i från appen bilder.
https://support.apple.com/sv-se/HT210430

Svaret står i artikeln som du länkar till:

Citat:

Om du inte kan dra kanten av klippet kanske det inte finns någon annan video i början eller slutet av det. Om du t.ex. har lagt till ett 20 sekunder långt videoklipp kan du inte göra det längre än 20 sekunder. Det kan även betyda att klippet är 0,3 sekunder långt och inte kan kortas ned mer, eftersom det är minimigränsen i iMovie. Om du fortfarande vill ändra klippets längd kan du testa att sakta ned eller snabba upp klippet.

Det är länken i slutet på det stycket som du ska följa (och läsa)...

Ursprungligen av frazze:

Svaret står i artikeln som du länkar till:
Det är länken i slutet på det stycket som du ska följa (och läsa)...

Lite konstigt pga har upptäckte att när man klickar på de 3 prickarna (i appen bilder) för att redigera filmer så kan man välja iMovie. Dock är det en miniversion av iMovie. Vill man redigera mer så måste man öppna själva appen iMovie som är utanför appen bilder.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-07-28 17:13
Ursprungligen av calinou:

Lite konstigt pga har upptäckte att när man klickar på de 3 prickarna (i appen bilder) för att redigera filmer så kan man välja iMovie. Dock är det en miniversion av iMovie. Vill man redigera mer så måste man öppna själva appen iMovie som är utanför appen bilder.

”Miniversion” av iMovie beror på att Bilder både på iOS och macOS fungerar med tillägg. Eller med fristående appar som erbjuder tillägg för Bilder, som exempelvis iMovie gör.

Så här redigerar du med tillägg och appar i Bilder

Ursprungligen av IngoX:

”Miniversion” av iMovie beror på att Bilder både på iOS och macOS fungerar med tillägg. Eller med fristående appar som erbjuder tillägg för Bilder, som exempelvis iMovie gör.

Så här redigerar du med tillägg och appar i Bilder

När man trycker på prickarna så kan man välja iMovie. Men den är inte komplett med alla verktyg fast det är samma ikon som den kompletta iMovie.

Ursprungligen av calinou:

Lite konstigt pga har upptäckte att när man klickar på de 3 prickarna (i appen bilder) för att redigera filmer så kan man välja iMovie. Dock är det en miniversion av iMovie. Vill man redigera mer så måste man öppna själva appen iMovie som är utanför appen bilder.

Du får följa instruktionen som du länkade till i första inlägget.
"Redigera i iMovie på iPhone eller iPad
När du har lagt till videoklipp och foton på projektets tidslinje kan du korta ned eller förlänga ett klipp, ändra ordning på klippen eller dela upp ett klipp i två delar."

Ursprungligen av hummel:

Du får följa instruktionen som du länkade till i första inlägget.
"Redigera i iMovie på iPhone eller iPad
När du har lagt till videoklipp och foton på projektets tidslinje kan du korta ned eller förlänga ett klipp, ändra ordning på klippen eller dela upp ett klipp i två delar."

Alltså man ska skapa ett projekt mao för att komma åt vissa finesser? Dom verktyg som finns inbakade i appen bilder är primitiva. Man ska alltså starta iMovie utanför själva appen bilder menar jag. Fast det är samma ikon. Det finns tydligen mycket som inte är utvecklad.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-07-29 09:08

Det du kommer åt inifrån Bilder är en så kallad iOS App Extensions från en annan app, inte hela appen, och behöver alltså inte ha full funktionalitet från appen.

Så konstigt ändå att iMovie är annorlunda beroende på om startar den som finns på mobilen eller på iPaden - trots att det är iOS. Dvs iPaden har många flera funktioner. Kan det bli så att iOS är olika från ena till andra? eller kan det vara en inställning som jag missat?

1
Bevaka tråden