Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Recension: Netgear NightHawk botar nätverksångesten

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi testar att byta ut vår trötta internetleverantörs router mot ett NightHawk Mesh WiFi 6-system - något motvilligt då nätverk är det tråkigaste och mest ångestbringande en person kan sysselsätta sig med.

Läs hela artikeln här

Jag kör fortfarande Airport Extreme. Jag tycker det är smidigt med att ha extern disk och dela på nätverket. Men jag märker att wifi är segt och ibland står det helt still. Jag vill byta och har förstått att Mesh is the shit. Men - det är ju dyrt :-/ så jag drar mig för att investera.

och - det är inte alla mesh man kan ha delad disk?

Ursprungligen av el gringo:

Jag kör fortfarande Airport Extreme. Jag tycker det är smidigt med att ha extern disk och dela på nätverket. Men jag märker att wifi är segt och ibland står det helt still. Jag vill byta och har förstått att Mesh is the shit. Men - det är ju dyrt :-/ så jag drar mig för att investera.

och - det är inte alla mesh man kan ha delad disk?

Ja, det är verkligen dyrt. Men gör också en enorm skillnad lärde jag mig. Ne, alla Mesh har inte ingång för det. Som detta saknar det, men finns flera som har USB-ingång för att dela disk.

Men hoppas du hittar en bra lösning. För segt wi-fi är det värsta som finns! ???‍♂️

Ursprungligen av el gringo:

Jag kör fortfarande Airport Extreme. Jag tycker det är smidigt med att ha extern disk och dela på nätverket. Men jag märker att wifi är segt och ibland står det helt still. Jag vill byta och har förstått att Mesh is the shit. Men - det är ju dyrt :-/ så jag drar mig för att investera.

och - det är inte alla mesh man kan ha delad disk?

Det är dyrt helt klart. Men det är också en investering som håller många år ??

Hade gärna sett en recension/jämförelse på olika nätverk med homekitkompabilitet.
Exempelvis eero och linksys velop.
I övrigt en bra lagom lång resention ??

Vi flyttade för ett tag sen till et jättehus, och jag stod inför valet att dra kablar till mina Airport Extreme-maskiner, eller att testa ett av de nyare Mesh-systemen.
Köpte TP-Links Deco M9. En fröjd att installera, och fräscha puckar, men stabiliteten gav vika efter nån dag. Körde detta i två veckor med varierande upp- och nergångar.

Bytte till Netgear Orbi RBK50; Jobbigt att installera, men nätet har fungerat perfekt sen dess. Har grym hastighet i hela huset och egentligen inget att klaga på. Men puckarna är stora och fula, och installationsprocessen lämnar ganska mycket att önska...

Skönt att slippa dra kabel iallafall.

1
Bevaka tråden