Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PS4 med monitor kontra tv

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-06 21:31

Kör någon av er PS4 med en monitor istället för en tv? Hur upplever ni skillnaden? Tänker att då PS4 ändå endast pumpar ut 60 fps (i bästa fall), har man då egentligen någon större fördel av att köra på en monitor istället för en tv?

Jag spelade en del Fortnite på min iPad Pro för att spela tillsammans med grabben hemma, funkade perfekt. Då vår PS4 Pro endast samlade damm var det lika bra att sälja den. Sedan, bam! Epic startar sandlådebråk med Apple och Google och vipps så kunde man inte spela det längre.
Jag köpte en PS4 Slim i helgen för att se hur väl det fungerade att köra Fortnite på den och O-M-G, vilket skit! Så oerhört långsamt i jämförelse med att spela på iPad Pro. Är främsta orsaken till det att jag då spelade med en tv som bildvisare eller är det fps-capen i PS4 som gör det? Logiskt kan jag tycka att det borde vara det förstnämnda då jag i inställningarna på Fortnite på iPad också körde med 60 fps.

Vad säger ni? Skulle en monitor kopplad till en PS4 ge samma spelupplevelse i Fortnite som när jag spelade på iPad Pro?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2020-09-07 15:13

Vet inte om en PS4 kör Fortnite med 60fps, men absolut kan det skilja mellan olika skärmar. Det har inget med att göra om det är en tv eller inte dock.
Ipad pro har 120Hz skärm dessutom (vet inte om de första hade det iofs) och det är rätt stor skillnad redan där mot en med 60Hz som de flesta tv’ar har.

Men börja med att kika på om du har något game mode eller liknande på tv’n och stäng av alla ”bildförbättrande” inställningar, de kan öka svarstiden rätt rejält.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-07 15:24
Ursprungligen av Json_81:

Vet inte om en PS4 kör Fortnite med 60fps, men absolut kan det skilja mellan olika skärmar. Det har inget med att göra om det är en tv eller inte dock.
Ipad pro har 120Hz skärm dessutom (vet inte om de första hade det iofs) och det är rätt stor skillnad redan där mot en med 60Hz som de flesta tv’ar har.

Men börja med att kika på om du har något game mode eller liknande på tv’n och stäng av alla ”bildförbättrande” inställningar, de kan öka svarstiden rätt rejält.

Jo, PS4 skjuter ut 60 fps oavsett spel. Så är det med PS4, den är cappad där.

iPad Pro (åtminstone nuvarande samt 2018-modellen) har som du säger en skärm med 120 Hz refresh rate.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2020-09-07 16:38
Ursprungligen av zinned:

Jo, PS4 skjuter ut 60 fps oavsett spel. Så är det med PS4, den är cappad där.

iPad Pro (åtminstone nuvarande samt 2018-modellen) har som du säger en skärm med 120 Hz refresh rate.

Nej, inte oavsett spel, finns de som körs i lägre. Men verkar som 60 ska gälla för Fortnite.

Men testa game mode om det finns som sagt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-07 16:39
Ursprungligen av Json_81:

Nej, inte oavsett spel, finns de som körs i lägre. Men verkar som 60 ska gälla för Fortnite.

Men testa game mode om det finns som sagt.

Ok, det var felaktigt uttryckt av mig. Det jag menade var att PS4 är cappad vid 60 fps, den kan inte skjuta ut fler fps än så i videosignalen.

1
Bevaka tråden