Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPadOS 14 - Säkerhetsrekommendationer!?!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2020-09-19 19:07

Uppgraderade iPadOS inatt och blev lite smått skrämd av det jag såg i inställningarna under Lösenord (ny avd. för säkerhet)... En hel hög med varningar av "hög prioritet". Det sjuka är att det bara står att "lösenordet har upptäckts i ett dataintrång". Ingen uppgift om vilket konto det är som faktiskt har komprometterats. Vidare så står det att lösenordet ändrades igår, vilket inte stämmer i något fall. Hur trovärdigt är detta?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-09-19 19:12

Jag är skeptisk till varningarna. Det står för Paypal hos mig att "Många personer använder det här lösenordet vilket gör det lätt att gissa".

Mitt lösen är i den här stilen geezg2eg1ob8ca, vem skulle kunna gissa det och hur många kan verkligen ha slumpat fram samma. Omöjligt.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2020-09-19 19:25

Ja det känns tyvärr som ett slag i luften, vilket är verkligen synd. Jag hade uppskattat en seriös ambition att varna, inte ett försök att bara skrämma upp sina kunder (speciellt inte utan anledning).

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2020-09-20 11:16

Ha! Nu har man dragit tillbaka varningarna, dock utan någon som helst förklaring. Vad håller Apple på med?

1
Bevaka tråden