Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen location text i Bild appen ios14?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar varför man inte ser plats uppe i texten längre? Är det borttaget?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-21 09:43
Ursprungligen av westerlu77:

Jag undrar varför man inte ser plats uppe i texten längre? Är det borttaget?

Jag minns inte om man har gjort det längre tillbaka i tiden, minns inte, men man gjorde inte det under iOS 13 i alla fall.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-09-21 09:49

Jag ser platsinformation fortfarande med iOS 14.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-21 09:53
Ursprungligen av Gäddnos:

Jag ser platsinformation fortfarande med iOS 14.

Inte hos mig. Jag kollade också igenom inställningarna för Bilder samt Platstjänster i settings men där finns inget jag kan se som påverkar detta.

Jag kollade precis genom att ta en bild och jag får plats angiven. ”Hem”.
Jag hade problem innan med att Röstmemon inte angav plats, och det visade sig då att Viktiga platser måste vara påslaget i Inställningar > Integritet > Platstjänster > Systemtjänster.
Kanske samma här? En teori bara.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-21 11:13
Ursprungligen av Zeugma:

Jag kollade precis genom att ta en bild och jag får plats angiven. ”Hem”.
Jag hade problem innan med att Röstmemon inte angav plats, och det visade sig då att Viktiga platser måste vara påslaget i Inställningar > Integritet > Platstjänster > Systemtjänster.
Kanske samma här? En teori bara.

Bra idé men för mig är det påslaget så inga konstigheter där.

Jag ser nu att vissa av bilderna jag har i rullen har lokation utmärkt längst upp. Men varför är det inte alla? Förstår inte detta.

Ursprungligen av zinned:

Bra idé men för mig är det påslaget så inga konstigheter där.

Jag ser nu att vissa av bilderna jag har i rullen har lokation utmärkt längst upp. Men varför är det inte alla? Förstår inte detta.

De platserna kanske samvarierar med Viktiga platser? ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-21 11:56
Ursprungligen av Zeugma:

De platserna kanske samvarierar med Viktiga platser? ?

Det trodde jag också när jag upptäckte det (och då de två platser som motsvarar "Hem" och "Arbete") men sedan så ser jag att vissa bilder har märkts upp men är tagna på andra platser. Vad är det då som avgör att vissa bilder blir geotaggade men inte andra?

Ursprungligen av zinned:

Det trodde jag också när jag upptäckte det (och då de två platser som motsvarar "Hem" och "Arbete") men sedan så ser jag att vissa bilder har märkts upp men är tagna på andra platser. Vad är det då som avgör att vissa bilder blir geotaggade men inte andra?

När jag tittar under Viktiga platser ser jag ställen listade där jag är lite oftare än andra. De platser som listas där kanske motsvarar det som taggas i Bilder?

  • Superhjälte
  • 2020-09-21 12:10
Ursprungligen av zinned:

Det trodde jag också när jag upptäckte det (och då de två platser som motsvarar "Hem" och "Arbete") men sedan så ser jag att vissa bilder har märkts upp men är tagna på andra platser. Vad är det då som avgör att vissa bilder blir geotaggade men inte andra?

Alla bilder blir väl geotaggade oavsett om de har rubriken där uppe eller ej? Man kan ju svepa upp och se kartan.

  • Superhjälte
  • 2020-09-21 12:11
Ursprungligen av Zeugma:

När jag tittar under Viktiga platser ser jag ställen listade där jag är lite oftare än andra. De platser som listas där kanske motsvarar det som taggas i Bilder?

Jag har några bilder som det står Sollidenscenen ovanför. Det är knappast en av mina viktiga platser. Hittar inte heller någon logik i detta.

Ursprungligen av Zop:

Jag har några bilder som det står Sollidenscenen ovanför. Det är knappast en av mina viktiga platser. Hittar inte heller någon logik i detta.

Finns Sollidenscenen listad under Viktiga platser?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-21 12:35
Ursprungligen av Zop:

Alla bilder blir väl geotaggade oavsett om de har rubriken där uppe eller ej? Man kan ju svepa upp och se kartan.

Det kanske de blir men poängen är ju att man kanske vill se det längst upp på alla bilder?

För övrigt, hur menar du med att "svepa upp och se kartan"? Om jag sveper uppåt på en bild hos mig så får jag endast tillgång fälten för taggar (den nya funktionen med iOS 14) samt eventuell person som motsvarar den på bilden. Jag får ingen karta.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-09-21 13:58

Teori: när mobilen laddas och har massa med ström så generar den platstitlar. Därför syns inte dagens platstitlar. Ev görs detta i samband med annan bildbearbetning, tex ansiktstaggning.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-21 14:39
Ursprungligen av reboot81:

Teori: när mobilen laddas och har massa med ström så generar den platstitlar. Därför syns inte dagens platstitlar. Ev görs detta i samband med annan bildbearbetning, tex ansiktstaggning.

Jag tror du är något på spåren där faktiskt. Jag följde din teori och tittade tillbaka på bilder tagna ett tag tillbaka och alla dessa visar platsen de är tagna på. Alla. Bara de senaste som inte gör det.

  • Superhjälte
  • 2020-09-21 16:13
Ursprungligen av Zeugma:

Finns Sollidenscenen listad under Viktiga platser?

Nej.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-09-21 20:06
Ursprungligen av Zop:

Nej.

Zooliden finns ej med heller.

Ursprungligen av reboot81:

Zooliden finns ej med heller.

?

1
Bevaka tråden