Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leveransfrågor om nya Apple watch

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-09-26 16:29

Tjaba, har handlat många gånger från apple.se förut utan några problem. Nu har jag slagit till på en Apple Watch Series 6. Köptes den 22 September.
Fick som leverans tid vid betalningen 6 okt - 12 okt (ok inga problem)
Redan den 24 September fick jag mail att den är skickad med spårningslänk till DHL... skit tänkte jag... jag är inte hemma på fredag. Ringde DHL kollade status... mycket riktigt, Apple har bokat flyg frakt (express) och den är planderad till på fredag dock så har Apple inte lämnat över paketet än (ringde klockan 10 på morgonen på torsdagen). Damen på DHL ändrade lev till jobbet (så inga problem). Ringer Apple och kollar om det verkligen stämmer med lev tiden.... njae senast den 6 Oktober säger killen... va? När jag loggar in på mina beställningar så står det imorrn den 25 September... (inget bra svar får jag från Apple) lägger på och tycker att livet är som det är
Loggar in på telefonen så står det Lev tid 12 Oktober WTF???? Paketet ligger bokat som express genm DHL men den har fortfarande inte lämnat lagret i Holland.... Har någon varit med om det förr? Nu står det... Levereras snart! Hahahaha

Rubrik justerad. /Moderator

Senast redigerat 2020-10-01 17:57
  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-09-26 17:41

Logga in på hemsidan så ser du nog rätt datum, i Apple Store appen på telefonen är det alltid fel.

Min AW6 skulle komma i slutet av november stod det som när jag beställde, i onsdags kom ett mail om att den är skickad och är hos mig nu på måndag. Enligt UPS sökning har den passerat tullen, så det stämmer nog.

  • Medlem
  • Enköping
  • 2020-09-28 09:11
Ursprungligen av Darre80:

Tjaba, har handlat många gånger från apple.se förut utan några problem. Nu har jag slagit till på en Apple Watch Series 6. Köptes den 22 September.
Fick som leverans tid vid betalningen 6 okt - 12 okt (ok inga problem)
Redan den 24 September fick jag mail att den är skickad med spårningslänk till DHL... skit tänkte jag... jag är inte hemma på fredag. Ringde DHL kollade status... mycket riktigt, Apple har bokat flyg frakt (express) och den är planderad till på fredag dock så har Apple inte lämnat över paketet än (ringde klockan 10 på morgonen på torsdagen). Damen på DHL ändrade lev till jobbet (så inga problem). Ringer Apple och kollar om det verkligen stämmer med lev tiden.... njae senast den 6 Oktober säger killen... va? När jag loggar in på mina beställningar så står det imorrn den 25 September... (inget bra svar får jag från Apple) lägger på och tycker att livet är som det är
Loggar in på telefonen så står det Lev tid 12 Oktober WTF???? Paketet ligger bokat som express genm DHL men den har fortfarande inte lämnat lagret i Holland.... Har någon varit med om det förr? Nu står det... Levereras snart! Hahahaha

Rubrik justerad. /Moderator

Min skulle levereras "senast 30:e september". Låg enligt DHL på flygplatsen i Amsterdam i 4 dagar, 20-24:e. Sen kom den hem den 25:e. Nöjd!

Senast redigerat 2020-09-28 12:32
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2020-10-01 15:09

Har någon fått sin nya Apple Watch Space Gray 44mm?

Hej! Beställde denna på Telenor 18 sept.

Står nu som obekräftad datum.

Någon som fått sin?

---
Rubrik förtydligad och tråd sammanslagen med denna. /Moderator

Senast redigerat 2020-10-01 17:57

Jag beställde en 44mm Rostfritt stål i Grafit av Telenor, obekräftat leveransdatum på den också. Har frågat Telenor men de har ingen aning om när den skickas.

Ursprungligen av larsp777:

Hej! Beställde denna på Telenor 18 sept.

Står nu som obekräftad datum.

Någon som fått sin?

---
Rubrik förtydligad och tråd sammanslagen med denna. /Moderator

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-06 08:27
Ursprungligen av larsp777:

Hej! Beställde denna på Telenor 18 sept.

Står nu som obekräftad datum.

Någon som fått sin?

---
Rubrik förtydligad och tråd sammanslagen med denna. /Moderator

Ursprungligen av Kivrennac:

Jag beställde en 44mm Rostfritt stål i Grafit av Telenor, obekräftat leveransdatum på den också. Har frågat Telenor men de har ingen aning om när den skickas.

Hur kommer det sig att ni beställer från andra än Apple själva?

Ursprungligen av zinned:

Hur kommer det sig att ni beställer från andra än Apple själva?

Beställde en AW Nike 6:a den 29:de, levererades vid dörren den 5:e, 3 arbetsdagar...direkt från Apple, har aldrig heller beställt genom någon annan.
Nu stämmer inte leveranstiderna på Apples sidor, det går som vanligt snabbare.

Senast redigerat 2020-10-06 11:08
  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-06 09:05
Ursprungligen av zinned:

Beställde en AW Nike 6:a den 29:de, levererades vid dörren den 5:e, 3 arbetsdagar...direkt från Apple, har aldrig heller beställt genom någon annan.
Nu stämmer inte leveranstiderna på Apples sidor, det går som vanligt snabbare.

Ja, men jag är nyfiken på varför man beställer från någon annan. Det måste ju finnas någon fördel att göra det, annars är det ju bara dumt att inte beställa direkt från Apple.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2020-10-06 10:30
Ursprungligen av zinned:

Ja, men jag är nyfiken på varför man beställer från någon annan. Det måste ju finnas någon fördel att göra det, annars är det ju bara dumt att inte beställa direkt från Apple.

Jag valde Telenor eftersom jag ville ha uppkoppling på klockan och fick det smidigt där. De hade dessutom rabatt om man beställde fort.

Kan man ta avbetalning från Apple?

Har nog aldrig tänkt på det alternativet. Har kanske trott att det var dyrt eller krångligt.

Fick förresten min igår.

Ursprungligen av zinned:

Hur kommer det sig att ni beställer från andra än Apple själva?

Föredrar absolut att beställa direkt från Apple. I det här fallet fick jag 1200:- i rabatt på klockan genom att beställa via Telenor, så endast därför det inte blev via Apple den här gången.

Ursprungligen av Kivrennac:

Föredrar absolut att beställa direkt från Apple. I det här fallet fick jag 1200:- i rabatt på klockan genom att beställa via Telenor, så endast därför det inte blev via Apple den här gången.

Nu ligger sidan nere inför kvällens event - så beställningar går inte att kolla i alla fall. Lite iPhone skall bli roligt att se ikväll

1
Bevaka tråden