Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort gamla systemtillägg

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Får upp nedanstående vid varje nystart av systemet. Och trots att jag söker via Spotlight hittas inget.
Hur ska jag göra för att få bort detta irritationmoment?

"Äldre systemtillagg
Befintlig programvara i systemet laste in eft
systemtillagg, signerat av "Objective Development
Software GmbH" som inte ar kompatibelt med en
kommande version av macOs. Kontakta utvecklaren
for support."

  • Medlem
  • 2020-09-29 16:15

Jag gissar att det är Little Snitch.

https://obdev.at

Jo har haft Little Snitch installerat länge och det är uppenbart att systemet vill ha bort gammalt 'skräp'.

Har du kvar LS - och använder det - kan du ju kontakta supporten.

Jo självklart.
Det jag mest är ute efter är om systemet flaggar för att ett namngivet systemtillägg inte längre är kompatibelt borde det väl vara möjligt att söka reda på det med systemets egna resurser.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-09-29 19:37
Ursprungligen av Svelen:

Jo självklart.
Det jag mest är ute efter är om systemet flaggar för att ett namngivet systemtillägg inte längre är kompatibelt borde det väl vara möjligt att söka reda på det med systemets egna resurser.

Spotlight söker normalt inte bland dolda filer, som t.ex system- eller inställningsfiler i den dolda ~/Library i din användarmapp. (alternativ-klicka på Gå-menyn för genväg dit)

Men du kan ändra det förvalet. I ett Finder-fönster, påbörja en sökning och tryck på + under sökfältet till höger. Du får då upp två menyer till vänster där du kan justera sökattribut. Klicka på den vänstra av dessa menyer. Systemfiler finns inte bland de förvalda utan välj "Annat" och du får upp en lång lista med attribut du kan lägga till, klicka för "Systemfiler" så kan du välja det som attribut i framtida sökningar.

Stort tack.
Och nu kokar det ner till fem dokument där jag förstås inte vet vilken/vilka jag ska slänga. "registration.xpl" antar jag bör vara kvar....... Men där finns två daterade 2017 som väl är misstänkta.
Men de är benämnda 'dokument'. Ursprungliga varningsrutan talarf om systemtillägg.
Kanske bäst att bara låta skiten vara även om det svider att inte vad man gör eller inte gör.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-09-29 20:28

Vilken version av macOS? Vilken version av Little Snitch?

Uppdatera Little Snitch? Eller avinstallera:
How can I uninstall Little Snitch

  • Medlem
  • 2020-09-29 20:31
Ursprungligen av Svelen:

Stort tack.
Och nu kokar det ner till fem dokument där jag förstås inte vet vilken/vilka jag ska slänga. "registration.xpl" antar jag bör vara kvar....... Men där finns två daterade 2017 som väl är misstänkta.
Men de är benämnda 'dokument'. Ursprungliga varningsrutan talarf om systemtillägg.
Kanske bäst att bara låta skiten vara även om det svider att inte vad man gör eller inte gör.

Ja, det bästa är att låta det vara. Det kommer att fixa sig med en uppdatering av Little Snitch i samband med macOS 11. Du kan läsa mer här: https://blog.obdev.at/little-snitch-and-the-d...

Ja där kom det!
Tack till er bägge för engagemanget.

1
Bevaka tråden