Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Här är billigaste priserna på iPhone 12 Mini & Max

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu går iPhone 12 och iPhone 12 Pro att förboka. Vi har gått igenom alla operatörernas erbjudande och visar här hur du köper en ny iPhone billigast med abonnemang.

Läs hela artikeln här

Bra tips. Köper jag nån iPhone 12 blir det dock ComHem för egen del. De har bundlingsdeals om man har någon av deras andra tjänster. I mitt fall har jag ComHem TV och får dubbel surf pga det.

Så det finns ett otal variabler att tänka på.

Kollade upp priser hos Comviq och dom har inte ens 5G support. Hur kan man sälja iPhone 12 undrar jag? Lite fräckt faktiskt!

Ursprungligen av westerlu77:

Kollade upp priser hos Comviq och dom har inte ens 5G support. Hur kan man sälja iPhone 12 undrar jag? Lite fräckt faktiskt!

Hmm, 5G är låååååångt från det mest attraktiva med iPhone 12.
Vad behöver/vill du ens göra på 5G som du inte kan göra på 4G? Är det en så stor grej egentligen?

Jag misstänker att de flesta som har en operatör som har 5G-nät till största del kommer surfa på 4G de första året/åren pga bristfälligt nät. Och framförallt inte kommer märka nån direkt skillnad.

Ursprungligen av theplague:

Hmm, 5G är låååååångt från det mest attraktiva med iPhone 12.
Vad behöver/vill du ens göra på 5G som du inte kan göra på 4G? Är det en så stor grej egentligen?

Jag misstänker att de flesta som har en operatör som har 5G-nät till största del kommer surfa på 4G de första året/åren pga bristfälligt nät. Och framförallt inte kommer märka nån direkt skillnad.

Tja, om man kan komma upp i 20-25% högre hastigheter framförallt i uploads speed ibland så är jag nöjd. Jag vet att det kommer dröja ett tag innan det är ordentligt utbyggt, men jag bor i Sthlm så där lär det säkert inte dröja allt för länge tänker jag.

Ursprungligen av westerlu77:

Tja, om man kan komma upp i 20-25% högre hastigheter framförallt i uploads speed ibland så är jag nöjd. Jag vet att det kommer dröja ett tag innan det är ordentligt utbyggt, men jag bor i Sthlm så där lär det säkert inte dröja allt för länge tänker jag.

Men i kontrast till ”Hur kan de ens sälja iPhone 12?”?
För att deras kunder inte kan ladda upp saker aningen snabbare(och det mesta sker i bakgrunden ändå) så är det fräckt av dem att sälja iPhone 12?

Även om det är trevligt med snabbare hastigheter är det långt ifrån det mest attraktiva med den nya modellen.

Ursprungligen av Redaktionen:

Nu går iPhone 12 och iPhone 12 Pro att förboka. Vi har gått igenom alla operatörernas erbjudande och visar här hur du köper en ny iPhone billigast med abonnemang.

Läs hela artikeln här

Haft Telenor från Europolitans tid. Aldrig brytt mig om att kolla pris eftersom det är väl ”samma” på ett ungefär. ?
Att nu se att det dyraste hos Tre är billigare än det billigaste på Telenor får mig då att undra.
Telenor har ingen bindningstid som de kallar det för. Men man har ändå en avbetalning på sin telefon i 24 månader. Så vad är egentligen skillnaden som gör att den ena kan ta ut flera hundralappar mer i månaden för i min värld samma tjänst? ?

Ursprungligen av korthoga:

Haft Telenor från Europolitans tid. Aldrig brytt mig om att kolla pris eftersom det är väl ”samma” på ett ungefär. ?
Att nu se att det dyraste hos Tre är billigare än det billigaste på Telenor får mig då att undra.
Telenor har ingen bindningstid som de kallar det för. Men man har ändå en avbetalning på sin telefon i 24 månader. Så vad är egentligen skillnaden som gör att den ena kan ta ut flera hundralappar mer i månaden för i min värld samma tjänst? ?

Tre kanske har ett avtal med Apple helt enkelt. De är väl billigast hos Verizon i USA också jämfört med de andra telefonoperatörerna där. Kanske ett sätt att få mer kunder till Tre?

I vilket fall som helst lär de inte gå ut med detaljerna utåt.

Ursprungligen av theplague:

Men i kontrast till ”Hur kan de ens sälja iPhone 12?”?
För att deras kunder inte kan ladda upp saker aningen snabbare(och det mesta sker i bakgrunden ändå) så är det fräckt av dem att sälja iPhone 12?

Även om det är trevligt med snabbare hastigheter är det långt ifrån det mest attraktiva med den nya modellen.

I storstäderna där man får anta att det kommer växa snabbast så tycker jag att det är konstigt att inte fler abonnemang initialt har 5G support.
Det är långt ifrån alla som överhuvudtaget har det. Det tycker jag är konstigt och lite missvisande emot kunder om du gillar den formuleringen bättre.
Finns det 5G och att den kan använda sig av smart data mode som dom visade upp så tar man såklart 5G när man kan. Videomaterial, bättre FaceTime o.s.v

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2020-10-17 08:29
Ursprungligen av westerlu77:

Tja, om man kan komma upp i 20-25% högre hastigheter framförallt i uploads speed ibland så är jag nöjd. Jag vet att det kommer dröja ett tag innan det är ordentligt utbyggt, men jag bor i Sthlm så där lär det säkert inte dröja allt för länge tänker jag.

Även om nät är igång i innerstaden lär nästa iPhone hinna komma innan det börjar bli nån täckning att tala om.

Ursprungligen av korthoga:

Haft Telenor från Europolitans tid. Aldrig brytt mig om att kolla pris eftersom det är väl ”samma” på ett ungefär. ?
Att nu se att det dyraste hos Tre är billigare än det billigaste på Telenor får mig då att undra.
Telenor har ingen bindningstid som de kallar det för. Men man har ändå en avbetalning på sin telefon i 24 månader. Så vad är egentligen skillnaden som gör att den ena kan ta ut flera hundralappar mer i månaden för i min värld samma tjänst? ?

Support. Telenor har vimla om du vill ha kvar nätet och kan leva med sämre support, inget e-sim eller wifi samtal.
Täckningen är inte samma mellan Telenor och tre.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2020-10-17 09:31

Fick Mail från Telia igår att de ger upp till 50 kr/månad rabatt till befintliga kunder. Har dock inte Har dock inte bestämt mig än om det blir ny iPhone i år och i så fall vilken modell.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2020-10-17 17:44
Ursprungligen av westerlu77:

Tja, om man kan komma upp i 20-25% högre hastigheter framförallt i uploads speed ibland så är jag nöjd. Jag vet att det kommer dröja ett tag innan det är ordentligt utbyggt, men jag bor i Sthlm så där lär det säkert inte dröja allt för länge tänker jag.

Den typen av 5G som vi kommer använda i Sverige inom den närmaste tiden ger inte i sig högre hastigheter utan det som ger högre hastigheter är att fler frekvensband används och därmed så minskar belastningen i nätet. Men det kommer även ge effekter på 4G-nätet.

De amerikanska iPhone-modellerna är utrustade med extra chip och antenner som använder en teknik som använder millimetervågor där hastigheten kan vara betydligt högre. (Det finns dock stora problem med millimetervågor så fort minsta hinder kommer i vägen) och här kommer hastigheterna vara snabbare. I USA kommer detta används i stora delar i stället för Fiber-bredband.

Men det behovet har ju inte vi.

Eventuellt kommer Milimetervåger-baserade 5G-nät börja byggas om 5-6 år här och i de fallen på torg, konsertarenor och andra mycket folkrika områden.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-17 18:10
Ursprungligen av Esse:

Den typen av 5G som vi kommer använda i Sverige inom den närmaste tiden ger inte i sig högre hastigheter utan det som ger högre hastigheter är att fler frekvensband används och därmed så minskar belastningen i nätet. Men det kommer även ge effekter på 4G-nätet.

Du har säkert rätt men kräver inte ett sådant resultat då att fler användare använder 5G-frekvenserna för att LTE-frekvenserna ska kunna avlastas och därmed ge högre hastigheter för kvarvarande användare? Eller jag är fel på det?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2020-10-17 20:54
Ursprungligen av zinned:

Du har säkert rätt men kräver inte ett sådant resultat då att fler användare använder 5G-frekvenserna för att LTE-frekvenserna ska kunna avlastas och därmed ge högre hastigheter för kvarvarande användare? Eller jag är fel på det?

Exakt så min goda herre!

Så det bästa för oss LTE-snålisar är att alla andra köper dyra 5G-abonnemang så att våra LTE-hastigheter går upp rejält.

Det finns alltså inget i 5G-tekniken som påverkar hastighet alls egentligen - det som däremot finns är latency som 5G är mycket bättre på

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-17 21:14
Ursprungligen av Esse:

Exakt så min goda herre!

Så det bästa för oss LTE-snålisar är att alla andra köper dyra 5G-abonnemang så att våra LTE-hastigheter går upp rejält.

Det finns alltså inget i 5G-tekniken som påverkar hastighet alls egentligen - det som däremot finns är latency som 5G är mycket bättre på

Finemang, då behöver man inte känna sig lockad av att göra några abonnemangsförändringar själv för att kunna ta del av 5G när man ändå inte kommer få några fördelar

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2020-10-18 13:39
Ursprungligen av zinned:

Finemang, då behöver man inte känna sig lockad av att göra några abonnemangsförändringar själv för att kunna ta del av 5G när man ändå inte kommer få några fördelar

Just så, det finns en stor diskrepans mellan operatörernas förhoppning på vad folk skall betala för sina abonnemang och vad folk ser som värdefullt när de väljer abonnemang.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-10-19 20:40
Ursprungligen av korthoga:

Haft Telenor från Europolitans tid. Aldrig brytt mig om att kolla pris eftersom det är väl ”samma” på ett ungefär. ?
Att nu se att det dyraste hos Tre är billigare än det billigaste på Telenor får mig då att undra.
Telenor har ingen bindningstid som de kallar det för. Men man har ändå en avbetalning på sin telefon i 24 månader. Så vad är egentligen skillnaden som gör att den ena kan ta ut flera hundralappar mer i månaden för i min värld samma tjänst? ?

Jämför ned Telia också. Sett över 24 månader ligger Telia 4-6 000 kr billigare än Telenor beroende på iPhone 12/12 pro i totalt pris. Jämfört med obegränsad surf hos båda.

Då får du minst lika bra nät och support.

Har själv Telia. Deras priser har aldrig varit mer konkurrenskraftiga. Till råga på allt får befintliga kunder även extra rabatt med 50 kr/mån utöver ovan nämnda. Hoppas det här håller i sig till nästa år då jag uppgraderar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-19 22:17
Ursprungligen av ibish:

Då får du minst lika bra nät och support.

Bättre nät.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2020-10-24 00:02
Ursprungligen av korthoga:

Haft Telenor från Europolitans tid. Aldrig brytt mig om att kolla pris eftersom det är väl ”samma” på ett ungefär. ?
Att nu se att det dyraste hos Tre är billigare än det billigaste på Telenor får mig då att undra.
Telenor har ingen bindningstid som de kallar det för. Men man har ändå en avbetalning på sin telefon i 24 månader. Så vad är egentligen skillnaden som gör att den ena kan ta ut flera hundralappar mer i månaden för i min värld samma tjänst? ?

Tre är skit. Min förra arbetsgivare bytte till det från Telenor för våra jobbabonnemang. Blev omöjligt att ringa hos kund där jag satt, och att jobba mobilt med datorn via telefonen som router nästan omöjligt. Riktigt skitnät.

Tyckte när jag var inne på Telenor och även telias sida att de priserna per månad bara gäller 12 första månaderna medan man binder sig på 24. typ 809 kr per månad för en Pro max 256 gb första 12 mån därefter 1049 eller nåt sånt. Sen att de räknar helt galet på vad totalpriset blir är också lite av lurendrejeri. Eller de räknar inte galet, de låter bara bli att ta med vissa delar av kostanden

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2020-11-06 14:55
Ursprungligen av Nightwish76:

Tyckte när jag var inne på Telenor och även telias sida att de priserna per månad bara gäller 12 första månaderna medan man binder sig på 24. typ 809 kr per månad för en Pro max 256 gb första 12 mån därefter 1049 eller nåt sånt. Sen att de räknar helt galet på vad totalpriset blir är också lite av lurendrejeri. Eller de räknar inte galet, de låter bara bli att ta med vissa delar av kostanden

Ja det är trams, jag tog båda månadskostnaderna bakade samman dem och delade så vem som helst kan ta den månadskostnaden gånger 24 och se totalpriset.

Ursprungligen av Esse:

Ja det är trams, jag tog båda månadskostnaderna bakade samman dem och delade så vem som helst kan ta den månadskostnaden gånger 24 och se totalpriset.

Bra där, såg inte et faktiskt när jag snabbt skummade igenom det listan. Såg den dock efter att jag redan beställt paket från Tre. Så får frun ett par AirPods.

Ursprungligen av Nightwish76:

Tyckte när jag var inne på Telenor och även telias sida att de priserna per månad bara gäller 12 första månaderna medan man binder sig på 24. typ 809 kr per månad för en Pro max 256 gb första 12 mån därefter 1049 eller nåt sånt. Sen att de räknar helt galet på vad totalpriset blir är också lite av lurendrejeri. Eller de räknar inte galet, de låter bara bli att ta med vissa delar av kostanden

Inte för att jag ser att Telia räknar fel på totalpriset. Det stämmer på kronan.

Ursprungligen av BlackSmp:

Inte för att jag ser att Telia räknar fel på totalpriset. Det stämmer på kronan.

, Nej, Telias skriver rätt. Skulle skrivit Telenor...

Ursprungligen av Nightwish76:

, Nej, Telias skriver rätt. Skulle skrivit Telenor...

Aha!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-11-06 19:26

Studenter har bra rabatt hos Comviq genom Mecenat.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2020-11-06 19:34

Tänkte kolla på bästa pris på iPhone 12 igen men nu står det om iPhone Mini och Max istället för iPhone 12 och Pro i första inlägg i denna tråd. ?

1
Bevaka tråden