Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utskrift av PDFfiler /blir bara hälften på pappret

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har alltid problem med PDF filer som ibland inte skrivs ut alls eller skriver bara ut halva. Har den enkla variant av ADOBE ACROBAT READER DC. Finns det en annan gratis som man kan använda?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-10-22 09:15

Du kan använda Förhandsvisning som följer med MacOS sedan urminnes tider.

Ursprungligen av Gäddnos:

Du kan använda Förhandsvisning som följer med MacOS sedan urminnes tider.

Jag provade men det blev inte bättre.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-10-22 10:10

Då är det fel på dina PDF-filer, eller din skrivare. Troligen skrivaren (eller drivrutinerna till den), att alla filer skulle vara trasiga är inte realistiskt.

Är det verkligen alltid, dvs alla pdf från alla källor? Eller gäller det pdf från en viss källa?

Och gäller det verkligen bara pdf? Inga problem alls med andra dokumenttyper?

- Datormodell?
- Skrivarmodell?
- Version av macOS?
- Skrivarens drivrutiner uppdaterade?
- Hur är skrivaren ansluten till datorn?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Är det verkligen alltid, dvs alla pdf från alla källor? Eller gäller det pdf från en viss källa?

Vilken källa som helst att det krånglar med pdf. Provade även via anteckningar.
Valde högerklick och skriv ut med Safari. Då fick jag hela utskriften. Det fungerar alltså via en webbläsare. Vad kan det bero på?

Var någonstans i menyerna kan man uppdatera skrivaren samt Adobe Acrobat Reader DC?
Min skrivare är HP Color Laserjet Pro MFP M177.
Mac OS Mojave 10.14.6

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-10-22 11:11

https://support.hp.com/se-sv/drivers/selfserv...

Tryck också på Registrera dig för att få drivrutins-, support- och säkerhetsvarningar så du får mailutskick när det kommer ny firmware att uppdatera skrivaren med.

Mina gamla HP-skrivare fungerar bara att skriva ut PDF med när dom är inställd som AirPrint istället för den riktiga drivrutinen.

Veckans tips, oavsett: Använd Apple Förhandsvisning istället för Acrobat. Snabbare och smidigare i alla lägen.

  • Medlem
  • Borås
  • 2020-10-22 17:08
Ursprungligen av carlsson:

Veckans tips, oavsett: Använd Apple Förhandsvisning istället för Acrobat. Snabbare och smidigare i alla lägen.

Nja, bättre än Acrobat Reader håller jag med om, inte annars.

1
Bevaka tråden