Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur använder man instagram? Bibliotek

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I veckan tog jag mig äntligen tid att överföra alla filer från gamla enheter som ej varit synkade mot iCloud, till min nya iPad pro och iCloud. Jag lyckades till och med få in alla bild-filer i appen Bilder! Fantastiskt va!! Bara hoppas att Apples iCloud aldrig kraschar...

Men till min fråga nu: När jag öppnar appen instagram i min iPhone och skall göra ett nytt inlägg så är bilderna förstås i oordning. Dagens bilder hamnar någonstans i mitten av de 13000 bilderna! Alltså verkar instagrams bibliotek sortera på något annat datum än när de är tagna... Inte direkt de datum de är inlagda heller, för de är otroligt väl blandade, huller om buller.

Min tillfälliga lösning är att bara ge instagram tillgång till vissa bilder, de senaste 100 ungefär.

Någon annan som har detta problem? Appen bilder, i både iPaden och iPhonen klarar ju av detta!

Hur är datumen taggade i EXIF-delen? Det kan mycket väl vara det som spökar, om du bar haft dem lagrade som bilder innan.

Kanske läser datum i Exif som om dom vore amerikanska datum, då blir det rörigt... och inte första gången sådant inträffar.

1
Bevaka tråden