Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macradion: Besvikelseångest

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Då är Apples event över och de har visat upp en inblick i hur framtidens Mac-datorer kommer att fungera.

Läs hela artikeln här

Besvikna?

Har inte hunnit lyssna än, men hur kan ni vara besvikna på denna lansering? Är ju lika stort som när SJ lanserade iPhone anser jag. Tänker på Howard Carter som upptäckte och tittade in i Tutankhamons grav lär ha sagt ”Jag ser underbara ting!”.

Ursprungligen av C-Carlsson:

Har inte hunnit lyssna än, men hur kan ni vara besvikna på denna lansering? Är ju lika stort som när SJ lanserade iPhone anser jag. Tänker på Howard Carter som upptäckte och tittade in i Tutankhamons grav lär ha sagt ”Jag ser underbara ting!”.

Du får lyssna först

Ursprungligen av C-Carlsson:

Har inte hunnit lyssna än, men hur kan ni vara besvikna på denna lansering? Är ju lika stort som när SJ lanserade iPhone anser jag. Tänker på Howard Carter som upptäckte och tittade in i Tutankhamons grav lär ha sagt ”Jag ser underbara ting!”.

Jag håller med. Det var ett jäkla gnäll. Hur fasiken kan ni vara besvikna på detta?

Ja, Apple använder samma design, men so what? Maskinerna är extremt fräscha – Även om designen är 4 år gammal så är den fortfarande ljusår före 99% av konkurrenterna.

Och eventet i sig var oerhört snyggt och presenterat på ett grymt bra sätt.
Det här var inget att vara besviken på, snarare tvärtom!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2020-11-13 06:16
Ursprungligen av C-Carlsson:

Har inte hunnit lyssna än, men hur kan ni vara besvikna på denna lansering? Är ju lika stort som när SJ lanserade iPhone anser jag. Tänker på Howard Carter som upptäckte och tittade in i Tutankhamons grav lär ha sagt ”Jag ser underbara ting!”.

Det är sedan gammalt. Är man inte besviken på Apple och deras nya produkter så är man inte hip.

Lågvattenmärke

Detta avsnitt var ett riktigt lågvattenmärke. Ett jäkla gnäll. När jag delvis gick över till apple så var många mer positiva och inte så jäkla gnälliga.
När Apple inte släpper allt med ny design med alla önskemål som möjligtvis någon skulle önska sig. Ja då är det skit. Ser det positivt att apple använder egna grejer rakt igenom.Nästa år eller så när de släpper IMac:en med M1 processorn så kommer det vara fel om jag gissar rätt.

  • Medlem
  • 2020-11-13 20:43

Mac mini har väl inte sett likadan ut hela tiden...?

Håller inte med om att det inte var ok att mini inte fick ny design, men att det var ok att air fick se likadan ut som förra versionen.

Båda har förändrats genom generationerna.

Klart att det hade varit gött att få ny design på alla tre, men Apple jagar publicitet och de har nog haft med i beräkningen att de får god publicitet med sitt nya chip och samtidigt kan de sälja slut på lagersaker och därigenom hålla nere priset.

Nästa uppdatering ger troligtvis ny design och då får de ny publicitet, inget kvar i lager och komponenterna, som face-id och annat tekniskt har sjunkit i pris ytterligare.

Då får de publiciteten och kan även den gången säga att de säljer produkten till samma pris eller billigare än förra året..

Tror inte Apple lämna sådant åt slumpen. Garanterat välplanerat in i minsta millimeter... ?

  • Medlem
  • 2020-11-13 20:49

Kunde man verkligen själv byta ram-minnet på Mac mini 2018?

Ursprungligen av Jeo:

Kunde man verkligen själv byta ram-minnet på Mac mini 2018?

Japp. Man behöver ta isär hela maskinen, men det går: https://www.ifixit.com/Guide/Mac+mini+Late+20...

  • Medlem
  • 2020-11-13 21:40

Marcus, du kan ju alltid köpa en billigare skärm och rebranda den.. ?

1
Bevaka tråden