Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var hamnar installerade drivrutiner??

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2020-11-14 21:07

Hej. Sitter med en nyinköpt iMac och skall försöka koppla upp min skrivare.
Har laddat ned senaste drivrutinen från Canon, installationen verkade gå bra men systemet hittar inte drivrutinen automatiskt. Så om jag vill peka på drivrutinen manuellt, var hittar jag den?? Den har ju installerat sig någonstans. Letar i biblioteken och Printers men där finns den inte. Meh ??!
//a

Hittat!!

Senast redigerat 2020-11-14 21:33
Ursprungligen av andersn:

Hej. Sitter med en nyinköpt iMac och skall försöka koppla upp min skrivare.
Har laddat ned senaste drivrutinen från Canon, installationen verkade gå bra men systemet hittar inte drivrutinen automatiskt. Så om jag vill peka på drivrutinen manuellt, var hittar jag den?? Den har ju installerat sig någonstans. Letar i biblioteken och Printers men där finns den inte. Meh ??!
//a

Biblioteksmapp finns på tre ställen:
1. /System/Bibliotek = ajabaja inte röra
2. /Bibliotek = gemensamt för alla användare
3. andersn/Bibliotek = för din användare

Skulle gissa att Canons drivrutin inte hamnar i din användare utan högre upp i hierarkin.

- - - Tips

En vanlig sökning i Finder inkluderar inte systemfiler. Du kan ställa in (och spara) en sådan sökning.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2020-11-14 22:35
Ursprungligen av Anders T:

Biblioteksmapp finns på tre ställen:
1. /System/Bibliotek = ajabaja inte röra
2. /Bibliotek = gemensamt för alla användare
3. andersn/Bibliotek = för din användare

Skulle gissa att Canons drivrutin inte hamnar i din användare utan högre upp i hierarkin.

- - - Tips

En vanlig sökning i Finder inkluderar inte systemfiler. Du kan ställa in (och spara) en sådan sökning.

Tack Anders!
Skall komma ihåg detta. Nu hittade, av någon outgrundlig anledning, systemet drivrutinen själv. Så det löste sig denna gången.
Bra tips med sökningen??

1
Bevaka tråden