Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp ang sms

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har på ett flertal gruppkonversationer på min iPhone sett att det står ”utgående” under där gruppnamnet ska stå (när man går in på konversationen). Betyder de att sms kommer att raderas?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-11-25 12:20

För mig verkar den gemensamma nämnaren vara att det är ”gröna” gruppmeddelanden där minst en mottagare inte har iMessage. Man kanske då kan tolka ”utgående” som ut ur iMessage som system? Alltså ej längre via Apples servrar, utan istället mobiloperatörens (och därmed inte längre end-to-end-krypterat)

https://support.apple.com/sv-se/HT202724

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-11-25 12:31
Ursprungligen av IngoX:

Man kanske då kan tolka ”utgående” som ut ur iMessage som system?

Tja, ”utgående” betyder naturligtvis att det är mitt utgående meddelande till gruppen. Eventuella svar i dessa ”gröna” konversationer har ju hamnat i egna trådar.

Tack för svar!
Då förklarar det nog varför. En i gruppkonversationen har gått bort så skulle vilja att dessa sms inte försvinner . Så om jag förstått det rätt är det alltså inget som är på väg att raderas utan bara att en i gruppen inte har imessage?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-11-25 13:51
Ursprungligen av LinnSrt:

Så om jag förstått det rätt är det alltså inget som är på väg att raderas utan bara att en i gruppen inte har imessage?

Jag har ett ”utgående” grönt grupp-mms (med bild) från augusti 2010 som fortfarande ligger kvar! Ursprungligen sänt med min då splirrans nya iPhone 4. ? Och många från senaste månaderna. Så nej, ”utgående” betyder inte att det snart ska raderas.

Ursprungligen av LinnSrt:

En i gruppkonversationen har gått bort så skulle vilja att dessa sms inte försvinner

Har du ”utgående” gröna gruppkonversationer med svar i samma tråd? Då ska det vara ett grupp-MMS, till skillnad från ett grupp-SMS (se support-länken i mitt föregående inlägg)

Jag hittar inga gröna gruppkonversationer med svar i min historik. Men jag antar att det är en funktion som är operatörsberoende (jag har Telia/Halebop). Eller så har ingen brytt sig att svara de gånger det sänts som grupp-MMS.

1
Bevaka tråden