Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klarna och Kivra visar inte "antal olästa" på app-ikonerna

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förut (har jag för mig?) visade app-ikonerna för Klarna och Kivra om man hade olästa eller "ohanterade" räkningar m.m., typ som mail-ikonen visar antalet olästa mail, med en liten siffra i röd cirkel i ikonens övre högra hörn.

Jag ser inte detta längre.

Det känns som att det har försvunnit i samband med att jag bytt från iPhone 11 till iPhone 12 Pro nyligen.

Jag kör senaste versioner av allting. iOS 14.2.1 och senaste Kivra/Klarna-apparna. Telefonen omstartade flera gånger, men ingen skillnad.

Notiser är aktiverade för respektive app i dess inställningar (och jag får också notiser i notiscentret), men alltså inga siffermarkeringar på apparnas ikoner. Hittar heller inga inställningar för det, man jag kanske letar dåligt?

Ursprungligen av erro67:

Förut (har jag för mig?) visade app-ikonerna för Klarna och Kivra om man hade olästa eller "ohanterade" räkningar m.m., typ som mail-ikonen visar antalet olästa mail, med en liten siffra i röd cirkel i ikonens övre högra hörn.

Jag ser inte detta längre.

Det känns som att det har försvunnit i samband med att jag bytt från iPhone 11 till iPhone 12 Pro nyligen.

Jag kör senaste versioner av allting. iOS 14.2.1 och senaste Kivra/Klarna-apparna. Telefonen omstartade flera gånger, men ingen skillnad.

Notiser är aktiverade för respektive app i dess inställningar (och jag får också notiser i notiscentret), men alltså inga siffermarkeringar på apparnas ikoner. Hittar heller inga inställningar för det, man jag kanske letar dåligt?

Har du tillåtit ”Brickor”? Se dump.

Ursprungligen av Zeugma:

Har du tillåtit ”Brickor”? Se dump.

Ja

  • Medlem
  • 2020-12-12 12:42

Ligger ikonen för appen i appbiblioteket och inte på hemskärmen? I så måste du gå till Inställningar -> Hemskärmen och aktivera "Visa i appbiblioteket" under "Notisbrickor".

Ursprungligen av Ljung:

Ligger ikonen för appen i appbiblioteket och inte på hemskärmen? I så måste du gå till Inställningar -> Hemskärmen och aktivera "Visa i appbiblioteket" under "Notisbrickor".

Nej, apparna ligger i en "vanlig" mapp på en av mina normala hemskärmar. Men jag aktiverade den där inställningen ändå så kanske det gör nån skillnad?

Vad händer om du stänger av notiser för appen, väntar typ 10 sekunder och sätter på notiser igen?

Ursprungligen av Lars Einarsson:

Vad händer om du stänger av notiser för appen, väntar typ 10 sekunder och sätter på notiser igen?

Jag får prova det också.

Tyvärr är det ju lite väntetid för att göra tester med Kivra och Klarna eftersom jag måste vänta på att det kommer in nåt till apparna.

Ursprungligen av erro67:

Jag får prova det också.

Tyvärr är det ju lite väntetid för att göra tester med Kivra och Klarna eftersom jag måste vänta på att det kommer in nåt till apparna.

Noterade faktiskt själv nu att jag också har problem med Kivra. Blev påmind av ett mail från dem att jag inte tittat på ett brev. Allt är inställt korrekt både i appen och i iOS inställningar men ingen notis, bricka eller annat.

Utöver mitt tips ovan i iOS inställningar har jag även för Kivra ni stängt av och satt på i själva appen. Vi får väl som du säger se vad som händer nästa gång man får något från dem...

Finns det någon som har fungerande Kivra med notiser senaste månaden förresten? I iOS 14?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-12-13 19:03

Notiser: ja, brickor: nej

Jag fick precis en ny faktura i Kivra.

Jag fick mail från Kivra. Jag fick en "banner"-notis i telefonen, eller vad man nu ska kalla det? Alltså: en notis på låsskärmen och i notiscenter. Men ingen siffra på Kivra-appen.

Nu funkar det, iallafall med Kivra! Jag har inte gjort något, så jag gissar att Kivra har fixat buggen i nån auto-uppdaterad version?

1
Bevaka tråden