Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Externt tangentbord till iPad pro 10.5 - ÅÄÖ?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Skaffade ett externt tangentbord för att använda till min iPad. Bluetoothanslutning gick bra. Dock går det inte att skriva Å, Ä, Ö trots att jag försöker justera i inställningarna. Blir istället [`; som tecken

Det är ett Logitech MX keys med svensk/skandinavisk uppsättning. Det gick att ansluta till min androidtelefon och var först samma där med var lätt att justera i inställningarna (bytte till svensk tangentbordslayout)

Någon som vet något?

På Macen är det inte svensk pro man ska välja utan bara svenska. Kanske är det samma på iPaden?

Hjälper tyvärr inte om jag väljer Svenska eller Svenska pro

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-12-15 10:18
Ursprungligen av suddgummi:

På Macen är det inte svensk pro man ska välja utan bara svenska. Kanske är det samma på iPaden?

Jag har svensk-pro på min iMac, det fungerar jättebra

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2020-12-15 10:18
Ursprungligen av suddgummi:

På Macen är det inte svensk pro man ska välja utan bara svenska. Kanske är det samma på iPaden?

Visst är det väl Pro du skall välja. Om jag inte missminner mig så hade det att göra med vissa tecken och deras placering, bla @-symbolen.

Ursprungligen av Gnulia:

Jag har svensk-pro på min iMac, det fungerar jättebra

Ursprungligen av MatsOlov:

Visst är det väl Pro du skall välja. Om jag inte missminner mig så hade det att göra med vissa tecken och deras placering, bla @-symbolen.

Ni har rätt. Kom ihåg fel. ?‍♂️?

1
Bevaka tråden