Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Föra över iphotobibliotek till extern hårddisk för att öppna på PC?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2021-01-09 12:34

Behöver hjälp innan jag får ett raseriutbrott. ? 

Har ett iphotobibliotek på en hårddisk för Mac som jag nu lyckats kopiera över till en annan hårddisk som även är formaterad för PC. Nu när jag ska försöka öppna filerna från hårddisken på pcn verkar det som att filerna är komprimerade på något sätt, ligger under thumbnails, de är väldigt små och alla bilder hittas inte, det är tusen olika mappar och ett enda kaos.

Finns det något speciellt program på PC för att öppna ett iphotobiblioteket? Eller hur fan öppnar jag filerna? Eller skulle jag gjort något annorlunda vid själva överkopieringen? 

Har en förjävla gammal mcbook där jag från hårddisken som passar mc kan lyckas öppna biblioteket med förhandsvisning men datorn orkar inte hantera de 30 000 bilder som då öppnas vilket gör att det hänger sig, så kan heller inte hantera/radera filer från macen. 

  • Medlem
  • 2021-01-09 13:20
Ursprungligen av Pikoo:

Behöver hjälp innan jag får ett raseriutbrott. ? 

Har ett iphotobibliotek på en hårddisk för Mac som jag nu lyckats kopiera över till en annan hårddisk som även är formaterad för PC. Nu när jag ska försöka öppna filerna från hårddisken på pcn verkar det som att filerna är komprimerade på något sätt, ligger under thumbnails, de är väldigt små och alla bilder hittas inte, det är tusen olika mappar och ett enda kaos.

Finns det något speciellt program på PC för att öppna ett iphotobiblioteket? Eller hur fan öppnar jag filerna? Eller skulle jag gjort något annorlunda vid själva överkopieringen? 

Har en förjävla gammal mcbook där jag från hårddisken som passar mc kan lyckas öppna biblioteket med förhandsvisning men datorn orkar inte hantera de 30 000 bilder som då öppnas vilket gör att det hänger sig, så kan heller inte hantera/radera filer från macen. 

Det var länge sedan jag hade iPhoto men jag vill minnas att biblioteket är ordnat som nuvarande Bilder, principiellt sett. Det är en specialmapp, och om man högerklickar på biblioteket och väljer ”Visa paketets innehåll” så får man upp innehållet i Finder. Där ska man hålla utkik efter en mapp som heter Originals, eller möjligtvis Masters. Där ligger alla originalbilder, förutsatt att man en gång i tiden ställde in att bilderna skulle kopieras till biblioteket. En PC (Windows antar jag) har nog svårt för att hantera specialmappen, men det kanske går med ett program som HFS Explorer: https://www.catacombae.org/hfsexplorer/

1
Bevaka tråden