Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var kan man köpa sugrör av plast?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2021-01-28 21:09

Frugan gör smoothies av grönt, frukt, nötter och bär. Nu är dock sugrören slut, och de verkar inte gå att få tag i varken EU eller Norge.
Någon som vet var man kan köpa 1cm sugrör av plast?

För dig som vill diskutera om det är lämpligt eller inte med sugrör av plast, låt mig köra diskussionen kort:
Ja, jag vill ha plastsugrör. Uppskattar min årliga förbrukning till <0,1kg. Förbudet leder mest till en övergång till engångsprodukter i andra material. Förbudet har inget med nedskräpning att göra. Den kommer fortfarande ske av idioter, men nu bestå av andra material. Byte till alternativa engångsprodukter kommer fortfarande att innebära att resurser bara används en gång.
Företag förpackar varor i plast som om det vore gratis, trycker säkert ner 2kg plast i återvinningen varje månad.

Senast redigerat 2021-01-28 21:44

Funkar det med ø8 mm? Och har du firma/är förening? Då har Tingstad sugrör av både plast, "ätliga", vass samt i rostfritt och glas! Visste ens att det fanns - man lär sig något nytt varje dag.

https://www.tingstad.com/se-sv/sokresultat?q=...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2021-01-29 11:13
Ursprungligen av johan_tanying:

Funkar det med ø8 mm? Och har du firma/är förening? Då har Tingstad sugrör av både plast, "ätliga", vass samt i rostfritt och glas! Visste ens att det fanns - man lär sig något nytt varje dag.

https://www.tingstad.com/se-sv/sokresultat?q=...

Ja där är jag ju kund, toppen!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2021-01-29 11:48
Ursprungligen av reboot81:

Frugan gör smoothies av grönt, frukt, nötter och bär. Nu är dock sugrören slut, och de verkar inte gå att få tag i varken EU eller Norge.
Någon som vet var man kan köpa 1cm sugrör av plast?

För dig som vill diskutera om det är lämpligt eller inte med sugrör av plast, låt mig köra diskussionen kort:
Ja, jag vill ha plastsugrör. Uppskattar min årliga förbrukning till <0,1kg. Förbudet leder mest till en övergång till engångsprodukter i andra material. Förbudet har inget med nedskräpning att göra. Den kommer fortfarande ske av idioter, men nu bestå av andra material. Byte till alternativa engångsprodukter kommer fortfarande att innebära att resurser bara används en gång.
Företag förpackar varor i plast som om det vore gratis, trycker säkert ner 2kg plast i återvinningen varje månad.

Känner igen detta, min fru tömde hela lagret på vår lokala Dollarstore, så har sugrör för flera år framåt. Var i höstas så vet inte om dom har fortfarande...

  • Medlem
  • International user
  • 2021-01-29 12:02
Ursprungligen av Kidde:

Känner igen detta, min fru tömde hela lagret på vår lokala Dollarstore, så har sugrör för flera år framåt. Var i höstas så vet inte om dom har fortfarande...

Jag tömde lagret i en vanlig liten bod.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2021-01-29 22:00

Måste det vara engångssugrör?
Hårdplast finns ju lite här och var.

  • Medlem
  • International user
  • 2021-01-30 19:04
Ursprungligen av Json_81:

Måste det vara engångssugrör?
Hårdplast finns ju lite här och var.

Ja dem bränner man ju upp enkelt.

1
Bevaka tråden