Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bör man ha 1 storlek mindre på solo loop?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter och finurlar på en flätad solo loop, och mätte upp att jag borde ha storlek 10 på följande sätt: 1) jag har 19 centimeter runt min handled och 2) mitt nuvarande silikonband sitter på 10:e hålet (därmed storlek 10, fiffigt nog).

Men det verkar som att vissa tycker att just solo loop sitter lösare än andra band i samma storlek. Antar att man vill ha det elastiska bandet i något utsträckt tillstånd för att klockan ska sitta ordentligt på plats. Därmed borde man kanske köpa en storlek mindre (9 i mitt fall).

Är det nån här som har erfarentet av detta?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2021-02-08 15:24

Jo, jag tog en 9 fast den utskrivna sidan var mycket närmare 10. Har använt den några månader, och den sitter lösare nu än när den var ny. Så jag skulle nog förorda en 9 till dej.

Ursprungligen av kenjon:

Jo, jag tog en 9 fast den utskrivna sidan var mycket närmare 10. Har använt den några månader, och den sitter lösare nu än när den var ny. Så jag skulle nog förorda en 9 till dej.

Låter bra. Tack för svaret.

Jag beställde en 7:a och det stämmer at man ska ta en storlek mindre, särskilt om är ute och rör på sig så registreras inte rundan komplett utan det blir avbrott då och då, puls m m.
Har man den som vanligt så är det inte så farligt, denna artikel fanns inte innan jag köpte min, tyvärr.
https://9to5mac.com/2020/09/24/psa-if-you-hav...

Rätt storlek är bra - men den drar ihop sig lite när den suttit ett tag. Största problemet tycker jag är att få den över handleden. Lite tajt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2021-04-26 22:12

Direkt när den släpptes och jag skulle köpa den så var också tipset att köpa en storlek mindre. Jag gjorde inte det men bytte efter några dagar till en storlek mindre, inte pga funktion utan endast för passformen.

Men...

Så här ett bra tag senare så ångrar jag det. Det blev för tajt och jobbigt med den en storlek mindre modellen. Kommer köpa ursprungliga storleken om det blir en ny någon gång.

One-size är alltid knepigt. Jag velar och velar…

Ursprungligen av BlackSmp:

One-size är alltid knepigt. Jag velar och velar…

Kanske inte One-size i detta fal. Storlek 1-10 ?

Ursprungligen av adress@mac:

Kanske inte One-size i detta fal. Storlek 1-10 ?

Jag vet. Fix-Size är kanske bättre ord. Det jag avsåg är att när du har valt så har du valt…

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag vet. Fix-Size är kanske bättre ord. Det jag avsåg är att när du har valt så har du valt…

Första beställningen fick jag göra om - en storlek mindre. Tror dom införde krångligare retur snart efter detta. Kanske minns fel. Nu väntar jag på AirTag 4-pack på fredag. Inget problem med storlek där….

1
Bevaka tråden