Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med epost i ny iPhone 12 mini

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2021-01-31 23:59

Jag har en licenserat Microsoft Outlook office 365 program i min IMAC med en tillhörande outlook mail hotmail konto vilket jag installerade från min tidigare PC. Nu använder jag enbart Exchande mail i Mac och även har där en gmail konto. Hittills hade jag inga problem med mejlen i min iPhone och iPad allt var identiskt med MAC brevlådor med skillnaden att brevlåda för hotmail konto står Outlook. För två veckor sedan bytte jag telefon från iPhone SE till en iPhone 12 mini. Alt fungerar utan problem, men i outlook skickad korgen syns bara dem tre sista skickade mejl oavsett om den skapades i iPhone, ipad elle i MAC. I iMac datorn ser allt rätt ut. Är det ngn som kan hjälpa mig att hitta orsaken och tips för åtgärd??

Senast redigerat 2021-02-01 08:54
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-02-01 10:17

Du kan välja hur lång tid tillbaka som du vill synka mail-kontot i din mobil mot outlook/hotmail/exchange (men inte för gmail). Den inställningen hade du gjort på din iPhone SE, men kanske fallit ut minnet nu när du bytte mobil. Det är bara en inställning - inget mer än då. Inställningen saknas i macOS, men finns alltså i iOS/iPadOS.

  • Medlem
  • 2021-02-01 20:26

iPhone 12 mini

Ursprungligen av frazze:

Du kan välja hur lång tid tillbaka som du vill synka mail-kontot i din mobil mot outlook/hotmail/exchange (men inte för gmail). Den inställningen hade du gjort på din iPhone SE, men kanske fallit ut minnet nu när du bytte mobil. Det är bara en inställning - inget mer än då. Inställningen saknas i macOS, men finns alltså i iOS/iPadOS.

Tack! Fixat och klart. Jag har en naiv fråga till dig i fall du vill/kan svara på. Vad kommer att hända med min hotmail konto om jag inte längre vill lisa office paketet. Nu har jag mejlen på två ställe i MAC vilket är onödig. Jag använder inte office 365 programmet i ngn av mina enheter. Vad kommer försvinna och eller bli kvar i Mac, i iPhone och iPad därefter.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-02-02 00:16
Ursprungligen av Bea2:

Tack! Fixat och klart. Jag har en naiv fråga till dig i fall du vill/kan svara på. Vad kommer att hända med min hotmail konto om jag inte längre vill lisa office paketet. Nu har jag mejlen på två ställe i MAC vilket är onödig. Jag använder inte office 365 programmet i ngn av mina enheter. Vad kommer försvinna och eller bli kvar i Mac, i iPhone och iPad därefter.

Vad kul att höra! Angående mail från MIcrosoft så har jag haft outlook.com innan jag fick Office-paketet via jobbet. Tror att Hotmail var likadant för andra. Så när du slutar leasa Office-paketet bör du ha din mail kvar i alla dina enheter.

1
Bevaka tråden