Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dropbox - stänga av

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har dropbox får denna dialogruta i min dator. Var brukar man stänga av Dropbox från datorn?

  • Medlem
  • 2021-02-05 18:22

Jag har inte använt dropbox på evigheter. Men du har säkert en ikon i menyraden. Klickar du på ikonen så finns det säkert en ”avsluta”?

Ursprungligen av calinou:

...Var brukar man stänga av Dropbox från datorn?

Det hade gått snabbare att klicka på Dropbox-ikonen i menyraden, och kolla vilka menyval där finns, än det tog för dig att ta skärmdump och skriva ditt inlägg.

Faktum är att den inte finns där på menyraden. Det går inte att dra upp den från sökfunktionen. Var stänger man av den annars?

  • Medlem
  • 2021-02-05 23:29
Ursprungligen av calinou:

Faktum är att den inte finns där på menyraden. Det går inte att dra upp den från sökfunktionen. Var stänger man av den annars?

Om man inte hittar det kan man alltid stänga av en process (programfunktion) i Aktivitetskontroll, se bifogade dumpar. Programmet finns i mappen Verktygsprogram.

Ursprungligen av calinou:

Faktum är att den inte finns där på menyraden...

Om den är igång så finns den i menyraden.
Om den inte finns där, så har du redan stängt av den.

Eller så har du något problem i datorn som gör att den har hängt sig, och inte riktigt är i funktion, och därför inte syns i menyraden. Men då är vi på en helt annan frågeställning/felsökning, där man förmodligen får blanda in Aktivitetskontroll som nämns i föregående inlägg.

Ursprungligen av calinou:

...dra upp den från sökfunktionen...

Nu blir jag lite nyfiken. Vad menar du med det? Dra upp? Från vilken sökfunktion?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Om den är igång så finns den i menyraden.
Om den inte finns där, så har du redan stängt av den.

Eller så har du något problem i datorn som gör att den har hängt sig, och inte riktigt är i funktion, och därför inte syns i menyraden. Men då är vi på en helt annan frågeställning/felsökning, där man förmodligen får blanda in Aktivitetskontroll som nämns i föregående inlägg.

Nu blir jag lite nyfiken. Vad menar du med det? Dra upp? Från vilken sökfunktion?

Spotlight sökning såklart
Det fanns inte plats där uppe så nu är den där nere om du förstår vad jag menar. Kommer aldrig vänja mig med så konstiga benämningar på saker och ting. Installerat klart också med senaste Mac OS Mojave.

Ursprungligen av Alix:

Om man inte hittar det kan man alltid stänga av en process (programfunktion) i Aktivitetskontroll, se bifogade dumpar. Programmet finns i mappen Verktygsprogram.

Tack, det var just det jag ville veta!

1
Bevaka tråden