Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken sleeve/fodral till MBA M1?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag är ute efter en sleeve/fodral till nya MacBook Air (M1). De flesta sleeves jag ser är för air & pro, vilket borde innebära att den inte sitter lika tight runt en air eftersom den är mindre.

Har tidigare haft en sådan generell variant som min Air har halkat runt lite i och det är jag inte intresserad av.

Har ni tips på slimmade fodral? Gärna med dragkedja.

Senast redigerat 2021-02-13 16:19
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-02-13 09:23
Ursprungligen av mwelander82:

De flesta sleeves jag ser är för air & pro, vilket borde innebära att den inte sitter lika tight runt en air eftersom den är mindre.

En Air är lika tjock som en Pro i bakänden. Eller faktiskt en halv millimeter tjockare. Så för absolut åtsittande passform gäller det att hitta någon som tillverkar kilformade fodral specifikt för Air.

Ursprungligen av IngoX:

En Air är faktiskt en halv millimeter tjockare i bakänden än en Pro. Så för absolut åtsittande passform gäller det att hitta någon som tillverkar kilformade fodral specifikt för Air.

Ja det är just det jag söker, ett fodral som är anpassat endast till AIr. Någon som har erfarenhet? Alternativt erfarenhet av ett fodral som är till för båda men som passar mycket bra för Air.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-02-13 09:38

Har inte sett men kommer hålka utkik. Ska få min nya M1 Pro idag och sedan välja fodral till den ?

En helt annan produkt, men du kanske är intresserad av ett hårt skal? De finns ju skräddargjutna till Air.

Ursprungligen av mwelander82:

Hej,
Jag är ute efter en sleeve/fodral till nya MacBook Air (M1). De flesta sleeves jag ser är för air & pro, vilket borde innebära att den inte sitter lika tight runt en air eftersom den är mindre.

Har tidigare haft en sådan generell variant som min Air har halkat runt lite i och det är jag inte intresserad av.

Har ni tips på slimmade fodral? Gärna med dragkedja.

Kolla in www.woolnut.com. Skaffade en utan dragkedja som sitter som en smäck. Finns med dragkedja också. Kostar en del men hög kvalitet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-02-14 00:40
Ursprungligen av mörtsyn:

Kolla in www.woolnut.com. Skaffade en utan dragkedja som sitter som en smäck. Finns med dragkedja också. Kostar en del men hög kvalitet.

Supernajs, tack!

Ursprungligen av iSweden:

Supernajs, tack!

Har du inte redan sett det så har Webbhallen dom, om man vill klämma lite innan köp.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2021-02-14 14:36
Ursprungligen av mörtsyn:

Kolla in www.woolnut.com. Skaffade en utan dragkedja som sitter som en smäck. Finns med dragkedja också. Kostar en del men hög kvalitet.

Kan bara hålla med! Woolnuts sleeves sitter kanon och håller riktigt bra kvalité ??

1
Bevaka tråden