Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Zuckerberg sa åt sina anställda att Facebook borde ”orsaka smärta” för Apple

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mark Zuckerbergs ilska mot Apple fortsätter läcka ut till media och det verkar inte som att han kan lita på att sina anställda håller det hemligt heller.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2021-02-16 00:18

Är det bara jag som njuter när Apple sätter käppar i hjulen för Facebooks och liknande företags strategi att bli så dominanta på marknaden, att man inte har något annat alternativ än att låta dem suga åt sig av människors hela liv? ?

Jag har Facebook, men använder det på sin höjd 1-2 gånger i månaden.. Totalt 1-5 min...

Däremot är jag en konsumerare av rang när det kommer till what's app. Jag skulle gärna byta till Telegram, men det är ju meningslöst eftersom jag skulle vara den enda av mina vänner, kollegor och andra jag behöver starta grupper och kommunicera med, som skulle ha det...

Med what's app har de övertaget och jag har svårt att se att någon annan skulle kunna ta över tronen..

Tackar EU för att de inte släpper på hindret för att att låta Facebook samla in what's app-användarnas information.

Jag förstår ju att Facebook är sura över Apples tilltag i ios 14.5, men jag förstår inte hur de kan tycka att Apple gör fel. Facebook säljer sin produkt, som råkar vara användaren och Apple säljer sin produkt, Om råkar vara integritet.

Facebook får väl hitta på något annat att sälja.

Jag står på Apples sida. Kör hårt Tim! ?????

  • Medlem
  • Malmö
  • 2021-02-16 08:36
Ursprungligen av Jeo:

Tackar EU för att de inte släpper på hindret för att att låta Facebook samla in what's app-användarnas information.

Ja, om man tror att Suck inte kommer att komma runt det där

  • Medlem
  • International user
  • 2021-02-17 09:19
Ursprungligen av Jeo:

Är det bara jag som njuter när Apple sätter käppar i hjulen...

Ånej du är inte ensam.

Själv aldrig haft Facebook annat än en bekant satte upp ett konto som jag aldrig bekräftade. Jag tog kontakt med fb för att få det raderat men för det skulle de behövt pass bild. Och det kunde de "kucka" (kika på Sverige svenska) sig i rö.. (där bak) med.
Men efter nåt år utan aktivitet så kom ett meddelande på eposten att kontot ska raderas, gissa om inte samma bekant satte upp ett konto igen.

Whats app är jag fast i ännu men förhoppningsvis kommer de som håller mig kvar där nu byta till telegram och då får WhatsApp kucka sig där bak också. Will man få kontakt med mig via text meddelanden är det sms eller iMess som gäller. WhatsApp ligger i en folder undangömd som jag enbart kollar periodvist.

1
Bevaka tråden