Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Music - Synka smarta spellistor mellan enheter

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det ens att få "smarta" spellistor att synka mellan enheter. Jag kör fyra Appleenheter med BigSur, Catalina, iOS 14.4 samt iPadOS 14.4. Alla med samma Apple ID och oftast på samma nätverk om det nu skulle spela roll. "Synkronisera bibliotek" är angivet på alla enheter och alla funkar med Hitta-appen samt synk i andra tjänster.

Jag kör Spotify sedan -07 och är i grund och botten nöjd med det men det finns en del musik på Apple Music (AM) som gör att jag kan betala för bägge tjänster. Dessutom har jag sedan iTunes-tiden gillat deras smart playlists. Typexempel på en playlist: genre = Jazz, spelat > en gång senaste tre dagarna. Kruxet är att detta inte synkar mellan enheter.

En så basal spellista som 'Recently Played' som t o m är default för AM visar olika på alla enheter. Inte så olika att det endast visas det som spelats per enhet, det är mer stokastiskt än så - vissa låtar verkar dyka upp slumpmässigt på random enhet.

Däremot synkar "Recently Added" inom sekunder till alla enheter. Sjukt frustrerande.

Finns massa trådar på både Reddit samt Apple support om detta, men det mesta är daterat och tänkte att någon på 99 lär väl köra AM? Och därmed möjligen med dessa smarta playlists. Enligt vissa så är detta något som slutat funka efter övergången från iTunes till AM. Andra säger att det var när Apple köpte Beats..

(Jag har testat logga ut icloud på alla enheter och gjort vad som är rimligt för en Appleanvändare sedan väldigt många år)

Ursprungligen av barbapappa_86:

Ja, inget i den tråden löser problemet tyvärr

1
Bevaka tråden