Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reklam vi glömt: "99,6% nöjda användare"

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-02-21 20:20

Är det någon som minns Apples reklamkampanj "99,6% nöjda användare"? Bör ha varit sent 80-tal eller tidigt 90-tal. Före "Think different". Före internet och svårt att hitta referenser idag.

Var det bara en svensk kampanj? Jag minns den som ganska tråkig. Plottrig med för mycket text på tidningsuppslag.

Lite osäker på exakt vilken procentsiffra nöjda användare som hävdades. Det var ju i en tidsålder när Hans Holmér var till 95% säker att han hade spårat Palmes mördare, och ubåtar i svenska farvatten var till visshet gränsande sannolika.

Men några belägg för att siffran var just 99,6% finner man.

Från Macrådgivningen vid Lunds Universitet 1998:
"En del i Apples nygamla image är reklamkampanjen "Think Different", som i mitt tycke slår "99.6% nöjda användare" med hästlängder."

En tweet från 2010:
"Jag som t o m hade t-shirts med 0.4% när Apple skröt om 99.6% nöjda användare."

Och i ett inlägg från 2005 på detta eminenta forum.

Någon som minns och kanske till och med har kvar en papperskopia? Och vill göra en historisk gärning och lägga upp en bild? Så att även dåliga reklamkampanjer kan bevaras för framtiden...


Jag minns den, men har tyvärr inget bildbevis.

1
Bevaka tråden