Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Motsvarande appar på Windows? Vilka appar på Windows är måsten för er?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2021-03-20 07:50

Har av Disponenten blivit tilldelad en Macbook Pro liknande sak i plast, en helt ok maskin som tyvärr inte kör macOS.
Ni som gjort samma resa, eller sitter i samma sits:
-Vilka appar på Windows anser ni är måsten?

På rak arm söker jag motsvarigheten till:
iTerm
LaunchBar
Keyboard Maestro
Oversight
OpenInTerminal
NightOwl
Hazel
BlockBlock

Senast redigerat 2021-03-20 08:11
Ursprungligen av reboot81:

Har av Disponenten blivit tilldelad en Macbook Pro liknande sak i plast, en helt ok maskin som tyvärr inte kör macOS.
Ni som gjort samma resa, eller sitter i samma sits:
-Vilka appar på Windows anser ni är måsten?

På rak arm söker jag motsvarigheten till:
iTerm
LaunchBar
Keyboard Maestro
Oversight
OpenInTerminal
NightOwl
Hazel
BlockBlock

Command och cmd är Windows motsvarigheter till terminalen... Du bör inte surfa på en Windows datorn då får du bara virus om du inte är säker på vilka sidor på nätet som är virusfria... Jag använder min Windows dator till annat an att surfa på t.e.x att läsa usb-minnen på och bränna Mdisk och spela windows spel
/Maria

Ursprungligen av Anna Maria:

Du bör inte surfa på en Windows datorn då får du bara virus om du inte är säker på vilka sidor på nätet som är virusfria...

Jag skulle nog säga att problemet är användaren och inte operativsystemet. Visst, det finns virus till pc, men inte mac, men jag har då aldrig fått virus på någon av mina datorer med Windows sedan XP-tiden.

Det program som jag har installerat är Microsoft Office. Alternativt Libre Office om man inte har en licens.
I övrigt är det i princip webbläsaren jag använder.
Har fått en Trojan nån gång och de är lömska:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Trojan_(datorpr...

Så jag är försiktig med att ladda hem program. Ska jag ta hem nåt så kollar jag i första hand i den officiella Microsoft app butiken. Ikonen som ser ut som en påse.

Kan tillägga att Edge webbläsaren har en del verktyg som kan vara användbara:
https://microsoftedge.microsoft.com/addons/Mi...

1
Bevaka tråden