Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samtalsblockering och identifiering borta

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2021-03-25 09:13

Ett okänt ringde mig precis. Skulle kolla i Truecaller. Då sa appen att jag inte aktiverat samtalsblockering och identifiering. Jag vet att jag har det aktiverat sen innan så jag gick in på Inställningar - Telefon för att dubbelkolla. Såg sen att den funktionen inte finns kvar längre? Har även kollat på min jobbmobil (utan Truecaller), den funktionen är inte heller kvar där. Båda har iOS 14.4.1

Har ni funktionen kvar hos er?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-03-25 09:43

Om du inte har någon app som erbjuder samtals-ID och blockering så kommer det menyvalet att försvinna. Det i sin tur tyder på att det är något spök med din installation av TrueCaller. Antagligen behöver du radera och installera om den för att funktionerna ska registreras på rätt sätt.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2021-03-25 09:50
Ursprungligen av frazze:

Om du inte har någon app som erbjuder samtals-ID och blockering så kommer det menyvalet att försvinna. Det i sin tur tyder på att det är något spök med din installation av TrueCaller. Antagligen behöver du radera och installera om den för att funktionerna ska registreras på rätt sätt.

Tog bort mitt Exchangekonto från mobilen och då dök funktionen upp igen.

Edit: La til Exchangekontot igen och funktionen stannade kvar. Var säkert bara en bugg...

Senast redigerat 2021-03-25 10:06
1
Bevaka tråden