Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 14.5 är här - det här är nytt

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag släpps iOS 14.5 som bjuder på en rad nyheter där en av nyheterna är att vi nu kan låsa upp telefonen lite lättare om vi har mask på oss.

Läs hela artikeln här

Men de nya sekretesinställningarna är inte aktiverade riktigt än, eller?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2021-04-26 22:14
Ursprungligen av Chaosstar:

Men de nya sekretesinställningarna är inte aktiverade riktigt än, eller?

Vilka tänker du på? Om du menar IDFA så jo, absolut.

  • Medlem
  • 2021-04-26 22:26

Jag testade att installera Facebook-appen men fick ingen fråga om den fick spåra. ?

Ursprungligen av Alix:

Jag testade att installera Facebook-appen men fick ingen fråga om den fick spåra. ?

Jag tror inte det sker om du redan stängt av Tracking (Settings>privacy>tracking).

Ursprungligen av Scarecrow:

Jag tror inte det sker om du redan stängt av Tracking (Settings>privacy>tracking).

Vad är då nytt? De flesta har väl redan stängt av tracking? Jag fick intrycket att det hela inte är riktigt påslaget än, att det kommer att blir mer strikt nu?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-04-27 08:25
Ursprungligen av Alix:

Jag testade att installera Facebook-appen men fick ingen fråga om den fick spåra. ?

Apptillverkarna kan fördröja detta genom att inte uppdatera sina appar. Nya appar och när apparna uppdateras, måste ha detta.

  • Medlem
  • 2021-04-27 08:28
Ursprungligen av Scarecrow:

Jag tror inte det sker om du redan stängt av Tracking (Settings>privacy>tracking).

Det brukar jag ha, men jag satte på funktionen innan jag installerade Facebook

Ursprungligen av MatsOlov:

Apptillverkarna kan fördröja detta genom att inte uppdatera sina appar. Nya appar och när apparna uppdateras, måste ha detta.

Ja, det kan förstås vara orsaken.

Vem kommer att ha trackingen påslagen när aparna inte får belöna de som väljer att ha trackingen på?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-04-27 23:20

Finns inte en uppsida i att man får mer relevanta annonser? OM man accepterar tracking?

Ursprungligen av xms67:

Finns inte en uppsida i att man får mer relevanta annonser? OM man accepterar tracking?

Har du någonsin fått en relevant annons?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-04-28 20:36
Ursprungligen av hummel:

Har du någonsin fått en relevant annons?

Japp.

1
Bevaka tråden