Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HP Color Laser 150nw

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • ISS
  • 2021-05-08 20:47

Jag har råkat fått en skrivare, närmare bestämt en HP Color Laser 150nw av en windowsanvändare som sällan eller aldrig använde den. Skrivaren fungerade hos denna.

Nu har jag kopplat in den till min MB Air (M1) med Big Sur 11.2.3 och den vägrar att printa.

Jag har inte installerat några drivare eller så, utan bara pluggat in och tittat i ”Skrivare och skannrar” i Systeminställningar. Där dyker den upp, med förinställningen AirPrint som förordras på HP.se. Det ska tydligen finnas en app i App Store också, en ”HP Smart App”. Om den är så smart vet jag inte, men betygen är i botten och jag känner inte direkt för att installera den då jag ser vad andra skrivit om spektaklet.

Är det någon som har erfarenthet av denna skrivare och kan ge mig några tips om hur jag kan gå vidare?

Samma problem om du testar en 2 månader nyare version av macOS, 11.3.1?

Det är ju en skrivare som fortfarande säljs, så borde inte vara några problem? Kollat HPs supportsida?
https://support.hp.com/us-en/document/c034886...

Jag har en CLJ pro m252dw med Air M1, och den fungerar bäst med HP,s program.
Ibland vill den inte svara och då får man ominstallera den.

  • Medlem
  • ISS
  • 2021-05-14 09:28

Tack för svaren.

Jag ska gå vidare med skrivaren en stund till. Om det inte fungerar blir den till elektronikåtervinning.

1
Bevaka tråden