Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har ni köpt och fått nya Apple iPad Pro 12.9 (2021)?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som hade förhandsbokat och fått? I så fall vilja veta vilka tillbehör ni köpte samt hur nöjd ni är.

Senast redigerat 2021-05-21 12:08
  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-05-21 18:38

Ett sånt där folio är väl allt man behöver, sånt som skyddar skärmen under transport och går att fälla ihop till ett bordsställ. Det är ju alltid nåt mått som inte passar med det gamla.

Andra tillbehör har jag sedan tidigare. Samma penna. Extra USB-C kablar och laddare har jag för att ladda. Satechi bordsställ har jag också sedan tidigare. Behöver man en massa tillbehör?

Får min på tisdag. Köpte ett Smart Keyboard till.

Ursprungligen av Gäddnos:

Ett sånt där folio är väl allt man behöver, sånt som skyddar skärmen under transport och går att fälla ihop till ett bordsställ. Det är ju alltid nåt mått som inte passar med det gamla.

Andra tillbehör har jag sedan tidigare. Samma penna. Extra USB-C kablar och laddare har jag för att ladda. Satechi bordsställ har jag också sedan tidigare. Behöver man en massa tillbehör?

Var har du för keyboard? kan man se en bild på hur det ser ut med bordställ?

Ursprungligen av pmarriott:

Får min på tisdag. Köpte ett Smart Keyboard till.

Vilken har du beställt?

Ursprungligen av calinou:

Vilken har du beställt?

256 GB 5G. Skriver på den nu. Den är snabb. Riktigt snabb.

Ursprungligen av calinou:

Någon som hade förhandsbokat och fått? I så fall vilja veta vilka tillbehör ni köpte samt hur nöjd ni är.

Har bokat men inte fått ännu. Apple säger att de skickar mellan den 15 och den 29 juni, haft samma leveransstatus sedan första veckan i maj. Beställde med gravyr iofs, vilket kanske adderar på leveranstiden.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2021-06-18 20:26

Levereras 16 juli har det stått ett par veckor, sedan beställning.

Levererades idag. Tillbehören jag tog med; Pencil, Smart Folio och en USB-C digital a/v multiport-adapter.
Jättenöjd med Pencil, eller rättare; nu när jag kört med den nya en stund så känns den jag hade tidigare (till gen. 2) rätt sopig med den rätt sjuka principen att sticka ut som en antenn när jag laddade den i paddan Magnetfästet känns naturligt och praktiskt, även om Pencil trillar av/loss om man är oförsiktig så är jag glad att det finns en plats för pennan medans jag använder fingrarna istället.
Paddans vikt är i princip densamma, men måtten bättre sett till hur mycket som är använd yta (skärm).

Har hunnit testa några av mina appar som är lite mer krävande, och i Shapr3D med den nya iPaden kräver den knappt halva tiden för att läsa in de lite större filerna, och hanteringen grafiskt är responsivare.

Skärmen är väl bra, men inte så där stort steg upp från gen2 som man lätt tror om man lyssnar på marknadsföringen. Lite bättre färger, märkbart ljusstarkare, i övrigt upplever jag dem likvärdiga så här långt, bara suttit några timmar med den ännu. Den nya skärmen har skönare friktion mot Pencil (även med sliten tip).

Jätteskönt med större lagring! Den nya har 2 TB, vilket är fyra gånger mer än den gamla. Den gamla var fylld till ca 60%, och jag behövde hålla på och slänga filer, och hämta från moln eller stickor när man behövde dem igen sen. IOS är fortfarande jäkligt osmidigt i den aspekten, filhantering/fildelning, så den delen ser jag fram emot att se mindre av.

1
Bevaka tråden