Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

sms /kontakter - kommer inte på alla enheter

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har vissa kontakter vars SMS kommer enbart på mobilen och inte på datorn. Var ska man leta felet?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2021-05-28 17:56

Har de Androidlur kanske (inte iPhone)?

Ursprungligen av mattiL:

Har de Androidlur kanske (inte iPhone)?

Har iPhone och iCloud

Ursprungligen av calinou:

Har iPhone och iCloud

Blir Meddelanderutan hos dem blå eller grön när de skickar ett mess till dig?

Är iMessage aktiverat hos dem under Inställningar->Meddelanden?

Ursprungligen av theplague:

Blir Meddelanderutan hos dem blå eller grön när de skickar ett mess till dig?

Är iMessage aktiverat hos dem under Inställningar->Meddelanden?

Den är blå. Fast jag har skrivit namn och nummer på den person så är det bara nr som man ser där uppe.

Ursprungligen av calinou:

Den är blå. Fast jag har skrivit namn och nummer på den person så är det bara nr som man ser där uppe.

1. Den är blå hos dem?

2. Vart har du skrivit namn och nummer? Du har lagt in en kontakt under ett namn, med ett nummer de nu messar ifrån?

3. Och vart ”där uppe” ser du nummer? I en Meddelandekonversation? Är det samma nummer du lagt till i kontakter?

Tänk på att vara väldigt tydligt fr.o.m nu om man/vi/nån ska kunna hjälpa dig.

Ursprungligen av theplague:

1. Den är blå hos dem?

2. Vart har du skrivit namn och nummer? Du har lagt in en kontakt under ett namn, med ett nummer de nu messar ifrån?

3. Och vart ”där uppe” ser du nummer? I en Meddelandekonversation? Är det samma nummer du lagt till i kontakter?

Tänk på att vara väldigt tydligt fr.o.m nu om man/vi/nån ska kunna hjälpa dig.

Tack att du vill hjälpa men det ordnade sig. Jag fick alltså inte sms:et på datorn men däremot på min iPhone. Denna person var bland mina kontakter med namn och nummer. Dock när jag fick sms:et på mobilen så står där uppe i meddelandet enbart hans tfnnr och inte namnet som det brukar stå. Jag klickade nyss där uppe och ändrade dvs skrev hans namn. Direkt efter så kom sms:et även i min dator. Så det har fixat sig trots allt. Då har jag nu 2 kontakter med samma namn och tfn men huvudsaken är att jag kan se alla sms både från datorn och min iPhone. Tack i alla fall!

Ursprungligen av calinou:

Tack att du vill hjälpa men det ordnade sig. Jag fick alltså inte sms:et på datorn men däremot på min iPhone. Denna person var bland mina kontakter med namn och nummer. Dock när jag fick sms:et på mobilen så står där uppe i meddelandet enbart hans tfnnr och inte namnet som det brukar stå. Jag klickade nyss där uppe och ändrade dvs skrev hans namn. Direkt efter så kom sms:et även i min dator. Så det har fixat sig trots allt. Då har jag nu 2 kontakter med samma namn och tfn men huvudsaken är att jag kan se alla sms både från datorn och min iPhone. Tack i alla fall!

Fint, låter som det kanske räckt med att ändra något i den första kontakten, vilket beskrivs i en av länkarna.
Bra att det funkar.
Du borde kunna radera kontakten du hade inlagd först så slipper du två identiska.

1
Bevaka tråden