Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladda ner IOS på usb,utan att datorn laddar ner den till sig själv.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Då jag failar hela tiden med kunna installera om MAC IOS efter raderat hårdisken. Får bara upp felmeddelande att det inte gick och att man ska försöka igen, vilket jag har gjort 20ggr nu.

Så nu är min fråga, hur laddar jag ner en ny IOS till en usb sticka? För min andra dator vill bara uppdatera sig med de programmet. Kan inte ens ladda ner då den direkt börjar uppdatera sig.
Väljer jag en äldre IOS så datorn inte ska uppdatera sig så står det istället att den IOS inte passar . Jag får alltså inte ens ladda ner. På min andra dator som är fungerade den har Big Sur . Vilket min gamla hade innan jag raderade hårdisken.

Så hur i helsike laddar jag ner utan att min dator automatisk uppdaterar sig?
Kan alltså bara ladda ner på en "frisk" dator, och inte på den dator som inte har någon hårddisk kvar.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-06-21 16:02
Ursprungligen av mini86:

Då jag failar hela tiden med kunna installera om MAC IOS efter raderat hårdisken. Får bara upp felmeddelande att det inte gick och att man ska försöka igen, vilket jag har gjort 20ggr nu.

Så nu är min fråga, hur laddar jag ner en ny IOS till en usb sticka? För min andra dator vill bara uppdatera sig med de programmet. Kan inte ens ladda ner då den direkt börjar uppdatera sig.
Väljer jag en äldre IOS så datorn inte ska uppdatera sig så står det istället att den IOS inte passar . Jag får alltså inte ens ladda ner. På min andra dator som är fungerade den har Big Sur . Vilket min gamla hade innan jag raderade hårdisken.

Så hur i helsike laddar jag ner utan att min dator automatisk uppdaterar sig?
Kan alltså bara ladda ner på en "frisk" dator, och inte på den dator som inte har någon hårddisk kvar.

Förmodar att du menar Mac OS.
sv https://support.apple.com/sv-se/HT201372
en https://support.apple.com/en-us/HT201372

1
Bevaka tråden