Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ta bort bilder från iCloud bildbibliotek?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle behöva rensa upp på en iPad som har bild-biblioteket med iCloud library. Enheten är helt full, ändå ligger knappt 10 gig bilder/filmer på enheten. Förstod det som att det skulle bete sig dynamiskt, att den skulle radera saker från enheten när den börjar bli full. Vill alltså inte radera bilderna, bara att de (tillfälligt) försvinner from enheten. Kan man styra över detta manuellt på nåt sätt eftersom funktionen inte beter sig som utlovat?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2021-07-09 14:45

Vad är det som fyller utrymmet?
Har du aktiverat Optimerad Lagring för Bilder?

Ursprungligen av mattiL:

Vad är det som fyller utrymmet?
Har du aktiverat Optimerad Lagring för Bilder?

Det är i stort sett ett spel som tar väldigt mycket plats. Äldre iPad med 32gb. Ja, jag har aktiverat det, därför jag tycker det är konstigt att det inte raderar bilder från enheten.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2021-07-09 15:13

Tanken är väl att den överför de riktiga bilderna och ersätter dem med optimerade motsvarande då det blir trångt på disken, så inget raderas (lyckligtvis).
Kan du ha slagit i taket även med optimerade bilder i plattan?

Ursprungligen av mattiL:

Tanken är väl att den överför de riktiga bilderna och ersätter dem med optimerade motsvarande då det blir trångt på disken, så inget raderas (lyckligtvis).
Kan du ha slagit i taket även med optimerade bilder i plattan?

Så kan det ju faktiskt vara. Fick för mig att den ändå bara skulle spara en thumbnail som borde ta väldigt lite plats, men kanske är så att biblioteket ändå kan ta upp mot 10 gig när det är optimerat.

1
Bevaka tråden