Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Pixel 6.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Google har visat upp sina bägge Pixel 6 mobiler till några utvalda tech journalister:
https://www.theverge.com/2021/8/2/22605094/go...

Det mest spännande är väl deras egenutvecklade processor (Google Tensor). Så nu kan man säga att Google har full kontroll både på hårdvaran och mjukvaran på ett liknande sätt som Apple på sina mobiler. De är inte längre beroende av Qualcomm.

  • Medlem
  • 2021-08-02 22:05

Google byter strategi oftare än jag byter kalsonger. Nu senast var det low end, med enkel processor och utförande i plast. Pixel 3a och 4a, med eller utan 5G. All the rage. Även Pixel 5 är rätt basic. Nu ska det bli ultraflaggskepp. Så där har de hållit på, fram och tillbaka.

Ja de hade Nexus programmet ett tag, sen köpte Google Motorola. Släppte Moto X som jag tyckte var fin på sin tid. Men sålde allt till Lenovo. Sen kom Pixel telefonerna.
Jag tror Pixel 6 är deras sista chans som en seriös tillverkare av mobiltelefoner. Misslyckas de så får Google gå tillbaka till grunden och bara tillhandahålla själva mjukvaran till andra tillverkare.

Pixel är väl den Android som jag skulle kunna tänka mig att prova, men som ni säger, Google har velat fram och tillbaka i sin strategi.

Personligen så är jag mest nyfiken på kameratekniken

Läst att den bara ska säljas i 8 länder. Sverige var inte en av dessa. Så distributionen blir rätt begränsad. Själv köper jag bara mobiler med officiell representation i Sverige.

Blir så mycket enklare vid ev, reklamationer, rep och tillbehör. Gråimport är inget för mig.

1
Bevaka tråden