Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur köper man musik om man har gratis Apple Music-abonnemang?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2021-08-12 20:02

Kära Apple.
Varför kan inte jag få köpa en låt från mUsik/iTunes även fast jag har ett tillfälligt gratisabonnemang av Apple Music? Varför måste jag vänta på att den tiden ska passera innan jag får vara hederlig nog att betala för musiken?

Ursprungligen av Dalle:

Kära Apple.
Varför kan inte jag få köpa en låt från mUsik/iTunes även fast jag har ett tillfälligt gratisabonnemang av Apple Music? Varför måste jag vänta på att den tiden ska passera innan jag får vara hederlig nog att betala för musiken?

Va, är det sant???

Nog sjutton har jag för mig att jag köpte låtar under min provtid strax efter att AM kom...

  • Medlem
  • 2021-08-12 22:45

Ah. Jo, i iOS har vi ju fortfarande iTunes Store som en egen app. Där kan man fortfarande köpa. Tänkte inte på det.
Men i MacOS får jag inte upp några alternativ för att köpa musik så länge man har AM. Problemet kanske är SBS-relaterat? ??‍♂️

Ursprungligen av Dalle:

Ah. Jo, i iOS har vi ju fortfarande iTunes Store som en egen app. Där kan man fortfarande köpa. Tänkte inte på det.
Men i MacOS får jag inte upp några alternativ för att köpa musik så länge man har AM. Problemet kanske är SBS-relaterat? ??‍♂️

Kanske det här funkar?

If you don't see the iTunes Store in the sidebar, here's how to find it:
• Open the Apple Music app.
• In the menu bar, choose Music > Preferences.
• Go to the General tab and select iTunes Store.
• Click OK.

1
Bevaka tråden