Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung hånar avlidne Steve Jobs

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sydkoreas gigant Samsung har ofta hånat iPhone i sina olika reklamkampanjer men den här gången har de gått över vissa gränser.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2021-08-25 12:33

Typiskt skriver Samsung fel, han hade inte tröjor med turtleneck utan med mock polo neck/turtleneck, designade av Issey Miyake.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-08-25 19:44
Ursprungligen av Redaktionen:

Sydkoreas gigant Samsung har ofta hånat iPhone i sina olika reklamkampanjer men den här gången har de gått över vissa gränser.

Läs hela artikeln här

Vilken märklig tolkning. Läser det inte alls som hån. Varför skulle man inte kunna skämta om Steve Jobs och hans personlighet/klädstil?

Dålig och oinspirerande copy, men verkligen inget hån.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-08-26 08:37
Ursprungligen av ibish:

Vilken märklig tolkning. Läser det inte alls som hån. Varför skulle man inte kunna skämta om Steve Jobs och hans personlighet/klädstil?

Dålig och oinspirerande copy, men verkligen inget hån.

Jo, det är det nog, och inte bara mot SJ utan även mot vi som använder iPhone och övriga tjänster och produkter från Apple. Samsungs dåliga smak lyser igenom.

När Apple körde sin Mac vs PC var de i en särskilt utsatt position och behövde bevisa för användare att det faktiskt fanns ett alternativ. Den reklamen var ofta upplagd som en information att "visst kan du göra samma saker på en Mac som på en PC".

Samsung, ett av världens största, kanske det största, företaget på elektronik, borde klara av att ta fram produkter som verkligen skulle kunna konkurrera med Apple, och tjäna pengar på det, utan att kliva över lik i sin marknadsföring.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-08-26 13:20
Ursprungligen av MatsOlov:

Jo, det är det nog, och inte bara mot SJ utan även mot vi som använder iPhone och övriga tjänster och produkter från Apple. Samsungs dåliga smak lyser igenom.

”Alla Samsung-användare är unika och de tycker om när deras telefoner är unika också. Ingen polotröj-bärare ska kunna diktera hur din telefon ska se ut.”

Vad i ovan är ett hån? Det är bara slapp copy. Det är väl ingen nyhet att SJ och i förlängningen Apple hållit ett hårt grepp om plattformen, och att vi först nyligen kan byta ikoner osv.

För min del är det just vad jag betalar Apple för. Att de ska hålla ett hårt grepp och göra valen åt mig så jag slipper lägga energi och tid på oväsentligheter, så länge det bara funkar.

Det enda som provocerar mig med Samsungs text är att folk blir provocerade och tar illa upp.

Senast redigerat 2021-08-26 14:18

Inlägg redigerat och inlägg dolt. Betänk trivselreglerna. /Moderator

1
Bevaka tråden