Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem vid skärmdelning till Samsung

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har en Samsung serie 7 på jobbet som funkar dåligt vid skärmdelning från Mac.
Med vissa datorer funkar det, men inte alla. Med min Pro blir det bara en svart bild, och efter ett tag dyker det upp en ruta där det står typ " gör så här för att dela skärm".

Det funkar så långt som att jag får frågan om att slå in lösenorden som visas på skärmen, men sen blir det bara svart.
Superstörigt!

De ligger på samma WiFi (5ghz).

Är felet i min dator, eller i TV:n?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-08-27 08:09

Det är nog så det "ska vara", problem oavsett om jag försker dela från iPhone, iPad eller dator. Det är en Samsung från förra året. Tröttnade på att det bara fungerar ibland och köpte en AppleTV till den.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-08-27 10:06

Om du googlar på detta ämne så kommer du att hitta väldigt många användar-fora som avhandlar detta problem. Det enda som verkar avhjälpa problemet är att ansluta den via ethernet-sladd, men jag kan inte lova något säkert. WIFI, både 2,4 och 5 GHz, verkar inte vara stabilt över tid. Vaktmästar-reset fungerar bara en tid, sedan är problemet tillbaka.

1
Bevaka tråden