Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder huller om buller vid synkronisering från bilder till iPhone

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett problem sen jag bytte till en nyare iMac (från 21,5, 2013 till 27, 2017). Jag har alltid synkat bilder från appen Bilder (tidigare iPhoto) till min iPhone och det har i princip alltid funkat bra tills nu. Den sorteringsordning jag har i ett album i appen bilder vill jag behålla i iPhone men i iPhone blir det totalt kaos, bilder hamnar huller om buller och t o m i fel album. Jag har sökt överallt på nätet efter info men jag hittar ingenting som beskriver detta problem. Någon som känner igen detta och har hittat en lösning?

Senast redigerat 2021-09-01 12:05

Är det inte så att sorteringen på iOS alltid är tid, Äldst först, nyast sist?

Så vitt som jag vet så kan du inte påverka sorteringen på din iPhone på samma sätt som du kan göra på din Mac. Men du menar att din iPhone tidigare matchade sorteringsordningen från din gamla Mac?

Är du säker på att de hamnar i fel album? Det är inte så att samma bild förekommer i flera album?

Ursprungligen av BlackSmp:

Är det inte så att sorteringen på iOS alltid är tid, Äldst först, nyast sist?

Så vitt som jag vet så kan du inte påverka sorteringen på din iPhone på samma sätt som du kan göra på din Mac. Men du menar att din iPhone tidigare matchade sorteringsordningen från din gamla Mac?

Är du säker på att de hamnar i fel album? Det är inte så att samma bild förekommer i flera album?

Sorteringen i iOS är alltid låst när man importerar från datorn. Och det funkade bra förut, då matchade sorteringen i iPhone mot den jag hade i bilder. Har alltid funkat bra i alla år förut, men inte längre av någon outgrundlig anledning. Och ja, är säker på att några hamnar i fel album... har dubbel och trippelkollat det flera ggr. Så jag är lite villrådig på vad som händer...

Ursprungligen av Peter Lundström:

Sorteringen i iOS är alltid låst när man importerar från datorn. Och det funkade bra förut, då matchade sorteringen i iPhone mot den jag hade i bilder. Har alltid funkat bra i alla år förut, men inte längre av någon outgrundlig anledning. Och ja, är säker på att några hamnar i fel album... har dubbel och trippelkollat det flera ggr. Så jag är lite villrådig på vad som händer...

Jag hade fel. Nu har jag hittat sorteringen i IOS Bilder så jag var helt ute och cyklade. Så glöm mina kommentarer

1
Bevaka tråden