Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tyskland ber EU att kräva Apple till sju års uppdateringar och reparationer

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Europeiska kommissionen fortsätter hitta nya förslag som påverkar Apple och den senaste kan öka en redan lång livstid på våra enheter.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-09-07 19:48

Det här kan gynna Apple. I praktiken räcker ju redan befintliga iphones 5-7 år (med batteribyte).

Kommer nog skaka om androidmarknaden rätt rejält däremot. Har svårt att se att tillverkare kan sälja telefoner för 2-3 k om de förväntas vara i bruk i sju år.

Jag för min del räknar med att använda min kommande Iphone 13 i fyra år innan den skänks vidare inom familjen.

Ursprungligen av ibish:

Det här kan gynna Apple. I praktiken räcker ju redan befintliga iphones 5-7 år (med batteribyte).

Kommer nog skaka om androidmarknaden rätt rejält däremot. Har svårt att se att tillverkare kan sälja telefoner för 2-3 k om de förväntas vara i bruk i sju år.

Jag för min del räknar med att använda min kommande Iphone 13 i fyra år innan den skänks vidare inom familjen.

Jag håller med. Spontant känns det som att apple borde vara den mobiltillverkare som drabbas minst av detta.

Ursprungligen av Kaffekopp:

Jag håller med. Spontant känns det som att apple borde vara den mobiltillverkare som drabbas minst av detta.

Ja och detta samtidigt som alla clickbaitrubriker använder Apple som bete...

Vi får se vad det landar i. Besluten tar ofta lång tid i EU även om saker de flesta är överens om. Som att ta bort sommar/vintertiden exempelvis.

Men blir det så här är nog Apple den tillverkare som är bäst förberedd.

1
Bevaka tråden