Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det här är iPhone 13-serien

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2021-09-24 11:30
Ursprungligen av macki81:

Ok vad bra! Jag tänkte i och med att det är ett kort med UK nummer

Detta är väl OT men jag tror inte det är UK längre utan att de har förändrat detta i samband med Brexit till att istället vara från Lettland eller dyl.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2021-09-24 20:50
Ursprungligen av garda:

Garantin har du mot Apple, spelar ingen roll hur du betalar den.

Nu vet jag vad jag tänkte på. Jag tänkte på försäkringsärenden i och med att det inte är ett svenskt kort.

Fast det betaldes dock med ett kopplat Klarnakort. Jag ville nämligen ha 1 % cashback via Curve på Apple. Men verkar inte som att jag fick det ändå. Kanske bara funkar i butik. Jag beställde via nätet

  • Medlem
  • Malmö
  • 2021-09-24 21:16
Ursprungligen av macki81:

Nu vet jag vad jag tänkte på. Jag tänkte på försäkringsärenden i och med att det inte är ett svenskt kort.

Fast det betaldes dock med ett kopplat Klarnakort. Jag ville nämligen ha 1 % cashback via Curve på Apple. Men verkar inte som att jag fick det ändå. Kanske bara funkar i butik. Jag beställde via nätet

Inte heller i försäkringsärenden har det betydelse hur du har betalat för produkten utan i sådana lägen är det bara ett ärende mellan dig och ditt försäkringsbolag. Gäller det garanti/reklamation är det mellan dig och återförsäljaren. Betalningsmetoden har ingen betydelse.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2021-09-29 17:05

Nån mer än jag som får samma problem när jag försöker uppdatera iPhone 13 Pro till iOS 15?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2021-09-29 17:38
Ursprungligen av macki81:

Nån mer än jag som får samma problem när jag försöker uppdatera iPhone 13 Pro till iOS 15?

Funkar detta?
https://discussions.apple.com/docs/DOC-13082

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2021-09-29 19:33
Ursprungligen av mattiL:

Hjälpte inte men tack för hjälpen

  • Medlem
  • 2021-09-30 08:57
Ursprungligen av macki81:

Hjälpte inte men tack för hjälpen

Jag fick det där två gånger, sen raderade jag några appar, sen funkade det... Vet ju inte om det var det som fixade det förmodligen så bara löste det sig automagiskt...
Om det är utrymmesbrist, så är det inte ett bra felmeddelande.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2021-09-30 09:01
Ursprungligen av garda:

Jag fick det där två gånger, sen raderade jag några appar, sen funkade det... Vet ju inte om det var det som fixade det förmodligen så bara löste det sig automagiskt...
Om det är utrymmesbrist, så är det inte ett bra felmeddelande.

Ja, det kan nog vara så. Jag ser nämligen att telefonen har tankat ner nästintill hela min foto-bibliotek från iCloud, konstigt nog. Raderar jag appar så fyller foto-appen på med bilder istället.
Optimerad lagring är på…. Nu har jag 5 Gb kvar av mobilen och jag har ändå köpt en 256 Gb iPhone.

  • Medlem
  • 2021-09-30 09:09
Ursprungligen av macki81:

Ja, det kan nog vara så. Jag ser nämligen att telefonen har tankat ner nästintill hela min foto-bibliotek från iCloud, konstigt nog. Raderar jag appar så fyller foto-appen på med bilder istället.
Optimerad lagring är på…. Nu har jag 5 Gb kvar av mobilen och jag har ändå köpt en 256 Gb iPhone.

Glömde ju säga att det var på min gamla XS, som jag fick det problemet och där var det utrymmesbrist, borde ju inte vara så med 356 GB

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2021-09-30 09:18
Ursprungligen av garda:

Glömde ju säga att det var på min gamla XS, som jag fick det problemet och där var det utrymmesbrist, borde ju inte vara så med 356 GB

Nej, väldigt skumt. Men nu har jag verkligen ingen plats för uppdatering pga att foto-appen fyller min mobil trots att jag har iCloud Photo Library aktiverat

Bevaka tråden